کدخبر :285928 پرینت
15 مهر 1402 - 10:53

بهترین دوره آموزش حسابداری در اصفهان کجاست؟

حسابدار شدن بدون تردید چشم‌انداز شغلی مثبتی دارد و امنیت شغلی بالایی را می‌توان برای آن تصور کرد. اما آیا تحصیلات دانشگاهی ملاک موفقیت در این رشته است؟ در این مقاله با ما همراه باشید که بهترین مرجع آموزش حسابداری در اصفهان را برای شروع این حرفه شغلی بشناسید.

متن خبر

گزارش آگهی/ امروزه حسابداری (Accountant) یکی از شغل‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. حسابدار شدن بدون تردید چشم‌انداز شغلی مثبتی دارد و امنیت شغلی بالایی را می‌توان برای آن تصور کرد. اما آیا تحصیلات دانشگاهی ملاک موفقیت در این رشته است؟ در گذشته اولین گام برای ورود به بازار کار،‌ داشتن تحصیلات مرتبط در این رشته بود. اما با روی کار آمدن آموزشگاه‌ها و موسسات آموزش حسابداری، با شرکت در دوره‌های آموزش حسابداری، آموزش عملی و همچنین کارآموزی به‌راحتی می‌توان به یک حسابدار موفق تبدیل شد.

حسابداری چیست؟

در فرآیند حسابداری، جمع‌آوری اطلاعات، طبقه‌بندی، ثبت، خلاصه کردن، تهیه گزارش‌های مالی و صورت‌های حسابداری انجام می‌گیرد و هدف از انجام آن این است که مدیران بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند و بهترین تصمیم را بگیرند. به بیان دیگر، حسابداری اطلاعات را پردازش می‌کند، داده‌های خام مالی را دریافت می‌کند و به آن‌ها نظم می‌بخشد. اگر شما هم به یادگیری علم حسابداری علاقه‌مند هستید می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش حسابداری به یک حسابدار موفق تبدیل شوید.

استانداردهای حسابداری چیست؟

استانداردهای حسابداری به زبان ساده درواقع چهارچوب قانونی حسابداری را توضیح می‌دهند. این استانداردها بر اساس مبانی نظری گزارش‌گیری مالی و توسط کمیته تدوین استانداردهای حسابداری تنظیم شده است. استانداردهای حسابرسی برای این تدوین شده‌اند تا سرمایه گذاران بتوانند میزان سود و زیان خود از تولید یک کالا را به‌دست آورند. 41 استاندارد وجود دارد و هر حسابدار باید از تمامی و یا حداقل موارد پرکاربرد آن اطلاع کافی داشته باشد.

استانداردهای حسابرسی دارای سه بخش متفاوت است. این بخش‌ها عبارتند از:

  • شرح مسئله: در این قسمت مشکلات رایج در حسابداری بیان می‌شود.
  • بحث مستدل: در این بخش برای مقابله با مشکلات رایج حسابداری استدلال‌هایی ارائه می‌گردد.
  • ارائه راهکار: یک راهکار ایده‌آل برای رفع مشکلات ذکر شده و تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

وظایف یک حسابدار چیست؟

[node:title]

حسابداری یک علم است و حسابدار فردی است که توانایی اجرای این علم را داشته باشد. حسابداری یکی از ارکان اصلی هر کسب‌وکار به‌شمار می‌آید. به این ترتیب، حسابدار کسی است که به‌صورت منظم و پیوسته تمام رویدادهای مالی را ثبت می‌کند. 

گذراندن «دوره‌های آموزش حسابداری ویژه بازار کار» که ترکیبی از آموزش تئوری و عملی حسابداری است، با تاکید بر وظایف و مهارت‌های مورد نیاز این شغل، می‌تواند برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته حسابداری و همچنین علاقه‌مندان به حسابداری سودمند باشد. به عبارت دیگر، آن‌چه که باید به‌عنوان حسابدار تازه‌کار برای ورود به بازار کار بدانید را در این دوره یاد خواهید گرفت.

وظایف یک حسابدار با توجه به نوع کسب‌وکار متفاوت خواهد بود اما برخی از رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

به‌روز رسانی داده‌ها و اطلاعات مالی مجموعه

یکی از مهم‌ترین وظایف یک حسابدار، به‌روز رسانی اطلاعات مالی به‌صورت دوره‌ای است. اطلاعات فروش، دریافتی‌ها و پرداختی‌ها، هزینه‌ها و … از جمله مواردی است که توسط حسابدار در سیستم ثبت می‌شود. تاخیر در ثبت این اطلاعات ممکن است باعث از بین رفتن بخشی از آن‌ها شده و یا احتمال وجود خطا را افزایش دهد.

انجام واریزی‌ها و ثبت دریافتی‌ها

حسابدار هر مجموعه‌ موظف است روزانه واریزی‌های لازم را انجام دهد. واریزی‌ها شامل خرید مواد اولیه، کالاهای ضروری برای مجموعه، هزینه‌های بازاریابی و فروش و حقوق کارکنان است. اسناد مربوط به این واریزی و همچنین دریافتی‌ها باید به‌صورت دقیق و منظم در نرم افزارهای حسابداری ثبت و اسناد آن نیز بایگانی گردد.

محاسبه حقوق و دستمزد

«رسیدگی به لیست حقوق و دستمزد کارکنان» از دیگر وظایف مهم یک حسابدار به شمار می‌آید. در بیشتر کسب‌وکارها، حقوق کارکنان در روز پایانی ماه یا روزهای اول ماه بعدی پرداخت می‌گردد، اما در نظر گرفتن مرخصی‌ها، ماموریت‌ها، اضافه‌کاری و … نیاز به بررسی هفتگی حسابداری دارد. به این ترتیب، حسابدار در پایان ماه با حجم انبوهی از داده‌ روبرو نخواهد شد.

بررسی سود و زیان

آگاهی از میزان سود و زیان یکی از راه‌هایی است که میزان درآمد هر کسب‌وکار را مشخص می‌کند. به همین دلیل، محاسبه سود و زیان از جمله وظایف حساس یک حسابدار به شمار می‌رود. 

چگونه تبدیل به یک حسابدار موفق شویم؟

[node:title]

برای موفق بودن در هر شغلی، باید به کار خود علاقه‌ داشته باشید و از انجام آن لذت ببرید. اگر بدون علاقه در محل کار خود حاضر شوید، نمی‌توانید کار خود را به‌درستی انجام دهید و زود خسته خواهید شد. 

افراد فقط با تحصیل در رشته حسابداری نمی‌توانند متوجه میزان علاقه خود به این رشته شوند. در‌واقع، کار کردن در این رشته با درس‌خواندن بسیار متفاوت است. با شرکت در دوره آموزش حسابداری بازار کار و همچنین گذراندن دوره کارآموزی می‌توانید تا اندازه‌ای متوجه میزان علاقه‌مندی خود به این شغل شوید. اگر واقعا به حسابداری علاقه‌مند هستید و دوست دارید در این شغل موفق شوید، باید از مهارت‌هایی که یک حسابدار باید بلد باشد نیز مطلع باشید. در ادامه به‌معرفی مهارت‌هایی می‌پردازیم که برای موفق شدن به آن‌ها نیاز دارید.

دانش و مهارت ریاضی

مهارت ریاضی یکی از مهارت‌های اساسی برای تبدیل‌‌ شدن به یک حسابدار موفق است. شما به‌عنوان یک حسابدار باید گزارش‌ها و صورت‌های مختلف مالی را تهیه و تنظیم کنید. بنابراین باید با دنیای اعداد و ارقام آشنایی داشته باشید تا بتوانید در کار خود موفق باشید. دانش ریاضی مهارت درک روابط بین اعداد، محاسبه معادله‌ها، تفکر منطقی، توانایی سازماندهی اطلاعات، تجزیه و تحلیل داده‌ها و … را خواهید داشت.

توجه به جزئیات

برای تبدیل شدن به یک حسابدار موفق، باید به جزئیات توجه کنید. توجه به جزئیات یکی از مهارت‌های مهم برای هر حسابدار است. کوچکترین اشتباهی در اعداد و ارقام می‌تواند مشکلات بزرگی در کار ایجاد کند. به همین دلیل، توجه به اعداد و ارقام از مهارت‌های ضروری برای شغل حسابداری محسوب می‌شود.

مدیریت زمان

مدیریت زمان یکی از مهارت‌های مهم برای هر موقعیت شغلی است. یک فرد متخصص و باتجربه با اولویت بندی وظایف خود، آن‌ها را به‌طور موثر مدیریت خواهد کرد. بنابراین، برای این‌که یک حسابدار موفق باشید باید از این ویژگی به‌خوبی استفاده کنید. با استفاده از مدیریت زمان می‌توانید مدیر، همکاران و مشتریان خود را تحت تاثیر قرار داده و در مسیر پیشرفت شغلی گام بردارید.

آگاهی از قوانین تجارت

آگاهی از قوانین تجارت، به این معنی است که شما باید دانش کافی در مورد تجارت و کسب‌وکار داشته باشید. همچنین از وقایع اقتصادی که می‌توانند به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم بر کسب‌وکار تاثیر بگذارند، آگاهی کافی داشته باشید. آگاهی از قوانین تجارت به شما کمک می‌کند تا در کار خود پیشرفت کنید.

مهارت برقراری ارتباط با دیگران

بخش زیادی از مسئولیت‌های یک حسابدار نوشتن گزارش و ارائه آن‌ها به مدیران است. همچنین تعامل کارمندان نیز از دیگر مسئولیت‌های یک حسابدار است. بنابراین، به‌عنوان یک حسابدار از شما انتظار می‌رود که توانایی برقراری ارتباط با دیگران را داشته باشید و ایده‌های خود را به‌طور موثر در اختیار آن‌ها قرار دهید.

مهارت کار با کامپیوتر

امروزه، داشتن مهارت کار با کامپیوتر در تمام مشاغل ضروری است. مهارت کار با کامپیوتر به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با نرم‌افزارهای Excel و Word و همچنین نرم‌افزارهای حسابداری به‌راحتی کار کنید.

دوره آموزش حسابداری با محاسبان 

موسسه آموزش حسابداری محاسبان در اصفهان از سال 1388 با هدف فراهم نمودن فضایی برای کسب مهارت و تجربه پیش از ورود به بازار کار، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش حسابداری نموده است. برای کسب جایگاه یک حسابدار موفق، باید از دوره آموزش جامع حسابداری شروع کرد. آن‌چه در مسیر حسابدار شدن باید آموخت، در این دوره جمع‌آوری شده است. پس از اتمام این دوره کافی است به ما تکیه کنید و معرفی به کار شوید و هنگام مواجهه با مشکلات، از کارشناسان پشتیبانی ما کمک بگیرید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.