کدخبر :284849 پرینت
16 شهریور 1402 - 10:15

ائتلاف ملی سنگال برای ارتقای بخش سلامت دیجیتال

با هدف کمک به سنگال برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در حوزه سلامت، ائتلاف ملی تبدیل سلامت سنگال راه‌اندازی شد که هدف این ائتلاف ارتقای بخش سلامت دیجیتال در سنگال، مدیریت داده‌های دیجیتالی و حمایت از جهت ‌گیری‌های دولت برای مدیریت خوب داده‌های سلامت است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، به منظور کمک به سنگال برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار در حوزه سلامت، ائتلاف ملی تبدیل سلامت سنگال راه اندازی شد. این ساختار که حدود بیست سازمان از زنان، جوانان و افراد آسیب‌پذیر و فعالان بخش سلامت را گرد هم می‌آورد، به طور رسمی راه‌اندازی گردیده است.

هدف ائتلاف ملی ارتقای بخش سلامت دیجیتال در سنگال، مدیریت داده‌های دیجیتالی و حمایت از جهت گیری‌های دولت برای مدیریت خوب داده‌های سلامت است.

در واقع، به دنبال خواست رئیس جمهور از وزارت بهداشت برای سرعت بخشیدن به سمت دیجیتالی کردن داده‌های بهداشتی، این ائتلاف تشکیل گردید.

در این راستا آلسان سیسه رئیس ائتلاف مذکور گفت: ما از روند دیجیتالی سازی و مدیریت داده‌های بهداشتی حمایت می‌کنیم. عبدو عزیز مندیان، تسهیل کننده اجرای ائتلاف ملی تبدیل سلامت سنگال نیز گفت: چالش هایی که در انتظار دولت در زمینه دیجیتالی کردن داده‌های بهداشتی است، بسیار زیاد است. این امر شامل سازماندهی بهتر چارچوب قانونی دیجیتالی سازی برای بازیگران در جامعه مدنی و بخش خصوصی و مدیریت خوب داده‌های بهداشتی است که همچنین به مسائل مربوط به حقوق انسان و حاکمیت برای کشور مربوط می‌شود.

مندیان افزود: علاوه بر این، ایجاد ائتلاف ملی تحول سلامت سنگال این امکان را فراهم می‌کند تا با ذینفعان شامل سازمان‌های زنان، جوانان و روزنامه نگاران، در کنار دولت طی یک چشم انداز بلند مدت و داشتن یک ایده روشن و دقیق از این طرح حمایت کنیم. برای انجام این کار، ائتلاف ملی ابتدا قصد دارد چارچوبی برای بازتاب، مبادله تجربیات در سطح ملی در مورد موضوعات دیجیتالی سازی و مدیریت داده‌های بهداشتی در کنار دولت ایجاد کند.

دودو سونکو، نماینده مدیر برنامه ریزی ائتلاف هم گفت: برای بازیگران، مسئله داده‌ها و دیجیتالی شدن اهمیت زیادی دارد. در این ائتلاف بیش از پیش لازم است که بتوانیم صدای نهادهای مختلف را داشته باشیم.

مندیان توصیه کرد که با انجام اقداماتی در جهت همکاری با دولت و ذینفعان برای تامین مالی طرح، این موضوع را به یک حوزه حاکمیت ملی تبدیل می‌کنیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.