کدخبر :283747 پرینت
18 مرداد 1402 - 13:35

سفر سه روزه جانشین وزیر فاوا در حوزه‌ ارتباطات به عراق برای تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در اربعین؛ 30 ساعت مذاکره با مقامات بلندپایه عراقی در وزارت ارتباطات و اپراتورها

جانشین وزیر‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه‌ ارتباطات در سفری سه روزه به عراق، با وزیر ارتباطات این کشور دیدار کرد و پیرامون تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و ارائه خدمات ارتباطی بهینه به زوار امام حسین «علیه‌السلام» در اربعین حسینی، جلسات متعددی بالغ بر 30 ساعت مذاکره با مقامات بلندپایه عراقی در وزارت ارتباطات و اپراتورها برگزار شد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر امیر لاجوردی، جانشین وزیر‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه‌ ارتباطات و مهندس محمد جعفرپور، مدیرعامل‌ شرکت‌ ارتباطات زیرساخت به همراه هیأت همراه در سفری سه روزه به عراق، به منظور تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و ارائه خدمات ارتباطی بهتر به زوار امام حسین «علیه‌السلام» در اربعین حسینی، با دکتر هیام الیاسری، وزیر ارتباطات عراق دیدار کردند.

[node:title]

وزیر ارتباطات عراق ضمن خیر مقدم به معاون وزیر ارتباطات و فناوری ایران در خصوص چشم‌انداز همکاری و کار مشترک برای پیشبرد بهترین خدمات به زائران اربعین امام حسین (ع) با طرف ایرانی گفت و گو کرد.

در این نشست که در وزارت ارتباطات عراق در شهر بغداد برگزار شد، با تشکیل تیم‌های کاری مشترک بین دو کشور و برگزاری جلسات دوجانبه با حضور نمایندگان شرکت‌های تلفن همراه و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی به منظور ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین موافقت شد.

[node:title]

هیات ایرانی نیز از زحمات الیاسری، وزیر ارتباطات عراق و همکاری بسیار خوب این وزارتخانه برای خدماتی که این وزارتخانه به زائران ارائه خواهد کرد، تقدیر کرد و این اقدام را موجب تقویت روابط بین دو کشور دانست.

[node:title]

111

سفر به عراق برای برقراری سرویس ارتباطی با‌ کیفیت و قیمت مناسب در ایام اربعین حسینی

در همین راستا، امیر لاجوردی در ویراستی خود در تاریخ 17 مردادماه سال جاری آورد:

2

از روز گذشته که به عراق سفر کردیم مذاکرات فشرده‌ای با مجموعه‌های مختلف عراقی از جمله وزیر ارتباطات عراق و همچنین رئیس رگولاتوری این کشور داشتیم و در مدت سه روز حدود ۳۰ ساعت مذاکره خواهیم داشت، تمام تلاشمان ارائه سرویس ارتباطی باکیفیت و قیمت مناسب در ایام اربعین به زوار ایرانی است.

خبر خوش وزیر ارتباطات عراق برای زائران اربعین

[node:title]

وزیر ارتباطات عراق از ارائه سیم کارتی خبر داد که در ایام اربعین خدمات تماس داخلی و بین المللی و اینترنت آن رایگان است.

این وزارتخانه در ایام اربعین سیم‌کارتی ارائه می‌کند که خدمات تماس داخلی و بین المللی و اینترنت آن رایگان است.

وزارت ارتباطات عراق از چند هفته پیش مقدمات زیارت اربعین را آغاز و اعلام کرد: ما یک اتاق عملیات تشکیل دادیم تا شرایط لازم برای این سفر را مهیا کنیم.

همچنین وزیر ارتباطات عراق، دستور ایجاد و گسترش یک شبکه فیبرنوری هوایی موقت که از مرزها تا مسیرهای زائران امتداد دارد را داده است.

دستور کاهش قیمت اینترنت شرکت‌های تلفن همراه و شرکت‌هایی که داوطلبانه این خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌کنند از دیگر دستورات وزیر ارتباطات عراق برای ایام اربعین است.

وزیر ارتباطات عراق خاطرنشان کرد: سیم کارت‌هایی ارائه می‌کنیم که خدمات تماس داخلی و بین المللی و اینترنت آن رایگان است.

مذاکرات فشرده جانشین وزیر در حوزه‌ ارتباطات با رئیس‌ رگولاتوری‌ عراق و اپراتورهای‌ عراقی

3

در دیدار دکتر امیر لاجوردی به همراه هیأت همراه ایرانی با رئیس رگولاتوری عراق و اپراتورهای عراقی وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی در پایانه‌های مرزی و مسیر نجف-کربلا جهت برقراری ارتباط باکیفیت و ارزان برای زوار اربعین بررسی شد و پیرامون بسته‌های رومینگ مناسب، نقاط وای‌فای رایگان در مسیر پیاده‌روی اربعین و تشکیل کارگروه ویژه ارتباطات ایران و عراق جهت همکاری در ارائه خدمات ارتباطی بهتر در مراسم اربعین حسینی گفت‌وگو شد.

33

333

3333

اتصال خوب ایتا در بغداد و بررسی علت تاخیر ۲۰۰ میلی‌ثانیه‌ای در رفت‌و‌برگشت پیام RTT

امیر لاجوردی در ویراستی خود و در پاسخ به کاربری که گفته بود در سال گذشته ایتای وی در عراق کار نمی‌کرد، آورد:

الان در بغداد و با اینترنت، اتصال خوبی با ایتا دارم. البته جا دارد خیلی بهتر هم شود. چون در خواست از مسیر اینترنت بین‌الملل و عراق- اروپا- ایران به ایتا می رسد چه با رومینگ و یا غیر رومینگ حدود ۲۰۰ میلی‌ثانیه تاخیر دارد. به امیدخدا می شود با روش‌هایی تا زیر ۵۰ میلی‌ثانیه RTT را کاهش داد.

4

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.