کدخبر :282900 پرینت
27 تیر 1402 - 14:08

آیا گوگل محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی را پنالتی می‌کند؟

در این مقاله درباره نحوه ارزیابی محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی توسط گوگل صحبت کرده و نکاتی را برای تولید محتوا با ai بیان می‌کنیم.

متن خبر

گزارش آگهی/ اگر در زمینه تولید محتوا و طراحی سایت فعالیت دارید احتمالا chatgpt و سایر ابزارهای تولید محتوا به گوشتان خورده است. chatgpt می‌تواند یک مقاله کامل مثلا 1400 کلمه‌ای را در عرض چند دقیقه بنویسد. اما آیا کیفیت مقاله از نظر گوگل بالا است؟ گوگل علاوه بر اینکه به رفع نیاز کاربران اهمیت می‌دهد استانداردهای خود را برای محتواهای تولید شده نیز دارد.

ممکن است این سوال به ذهنتان بیاید که واکنش گوگل نسبت به محتوای تولید شده با هوش مصنوعی (ai) چیست و آیا محتوای نوشته شده با ابزارهای غیر انسانی را پنالتی می‌کند یا خیر؟ آیا برای گوگل اهمیت دارد که چه کسی محتوا تولید می‌کند؟ در این مقاله میخواهیم نحوه درک گوگل از محتوای تولید شده با chatgpt و تاثیر آن بر سئو و راهکارهایی برای بهبود محتوای تولید شده از نظر کاربر و گوگل را با این ابزارها را بررسی کنیم.

در نهایت برای تولید محتوای با کیفیت در سایت‌های وردپرسی افزونه‌های وردپرسی را پیشنهاد می‌دهیم.

گوگل چگونه یک صفحه را پنالتی می‌کند؟

شاید بپرسید گوگل کل سایت را پنالتی می‌کند یا فقط یک صفحه را؟ گوگل کل سایت را به خاطر یک محتوا پنالتی و جریمه نمی‌کند فقط کیفیت آن را برای رتبه در SERP ارزیابی می‌کند. اگر گوگل محتوای شما را پنالتی کند، این مساله باعث کاهش رتبه یا حذف کامل از نتایج می‌شود. تشخیص این پنالتی سخت است و بهتر است شما محتوایی تولید کنید که هم برای شما ترافیک بگیرد و هم رتبه خوبی داشته باشد.

گوگل در دستورالعملهای خود بیان می‌کند که تولید محتوا با هوش مصنوعی یک چالش جدید نیست و همیشه با الگوریتم‌هایی مثل SpamBrain محتوای بی‌کیفیت را شناسایی می‌کند. در سال 2022 از جان مولر پرسیدند که آیا گوگل محتوای هوش مصنوعی را تشخیص می‌دهد و او پاسخ داد که من نمیتوانم پاسخ قطعی بدهم زیرا اگر گوگل تشخیص دهد که محتوا به صورت خودکار، تولید شده است آن را یک محتوای هرز و بی کیفیت قلمداد می‌کند. کیفیت محتوای هوش مصنوعی روز به روز در حال بهبود است و ممکن است تشخیص اینکه محتوا با هوش مصنوعی تولید شده یا خیر روز به روز دشوارتر شود. اگر گوگل این مساله را تشخیص ندهد نمی‌تواند صفحه را پنالتی کند.

البته همانطور که هوش مصنوعی پیشرفت می‌کند گوگل نیز پیشرفت کرده و دستورالعملهای بیشتری ارایه می‌دهد و تشخیص آن بالاتر می‌رود.

[node:title]

دستورالعمل‌های گوگل در رابطه با محتوای تولید شده با ai content

گوگل اعلام کرده که کاری به نحوه تولید محتوا ندارد فقط این محتوا باید با کیفیت باشد و به نیازهای کاربر پاسخ دهد. طبق دستورالعمل‌های گوگل محتوای تولید شده با هوش مصنوعی باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:

  • روی هدف جستجو تمرکز و تاکید کند.
  • با کاربر ارتباط خوبی برقرار کند (مثلا به زبان کاربر نوشتن یکی از این راه‌ها است)
  • متن غنی داشته باشد.
  • از راهکارهایی که باعث افت کیفیت محتوا می‌‌شود جلوگیری کند.
  • محتوا ویژگی‌های EEAT را داشته باشد. در ادامه درباره EEAT صحبت می‌کنیم.
  • تولیدمحتوا و سئوی آن را اصولی انجام دهید چون در نهایت گوگل برنده است. مهم نیست چگونه محتوا بنویسید اما باید اصول محتوای غنی را رعایت کنید.

چگونه از ابزار Ai استفاده کنیم که روی سئو سایتمان تاثیر نگذارد؟

یک محتوا بر اساس دستورالعمل‌های EEAT سنجیده می‌شود، این استاندارد کمک می‌کند تا محتوای بی کیفیت ننویسید. این دستورالعمل می‌گوید که نویسنده باید در کار خود تخصص و تجربه، داشته باشد و اطلاعات معتبر و قابل اعتمادی ارایه دهد. برای ایجاد محتوای موثر با ابزارهای هوش مصنوعی نکات زیر را رعایت کنید.

1. از ابزارهای هوش مصنوعی برای الهام گرفتن استفاده کنید

هوش مصنوعی می‌تواند در ارایه ایده، قلاب‌های محتوایی، موضوعات و عناوین بلاگ، برچسب‌ها و غیره به شما ایده بدهد. سپس به یک نویسنده حرفه‌ای بسپارید تا برای شما بنویسد.

2.با ابزار هوش مصنوعی چارچوب محتوای خود را مشخص کنید

ابزار ai یک طرح کلی برای پست بلاگ، مقالات و کتاب‌های الکترونیک می‌دهد. از ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان یک نقطه شروع برای تولید محتوا استفاده کنید و با این راهکار محتوای خود را با هوش مصنوعی تولید کنید بدون آنکه از نظر گوگل بی کیفیت باشد.

3.محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را تغییر دهید

نوشته‌‎های را ترکیبی بنویسید؛ ترکیب انسان و ربات هوش مصنوعی. برای اینکه از پنالتی شدن محتوا توسط گوگل جلوگیری کنید محتوای تولید شده را تغییر داده، بازنویسی کنید و با قلم خودتان بنویسید. همه موراد نگارشی و خطاهای گرامری را بررسی کنید. دقت کنید که نوشتار واضح بوده و شبیه به برندتان و نگارش شما باشد. کاربر و گوگل نباید به این نتیجه برسند که این محتوا را ربات نوشته است. توجه کنید که منحصر به فرد بنویسید.

یکی از محدودیت‌های ابزارهای تولید محتوا با chatgpt خرید شماره مجازی و ثبت‌نام است زیرا برای کاربران ایرانی امکان استفاده از شماره معمولی نیست. مشکل دیگر ورود با ip ایران است که حتما باید برای ورود از فیلتر شکن استفاده کنید که باعث کند شدن سرعت شما می‌شود. برای اینکه با دردسرهای عضویت و ورود به chatgpt روبرو نشوید میتوانید از افزونه‌های هوش مصنوعی مانند افزونه chatgpt برای تولید محتوای خودکار استفاده کنید. باافزونه چت جی پی تی می‌توانید یک محتوای یونیک برای سایت وردپرسی خود تولید کنید. فقط کافی است یک توضیح درباره محتوا و کیوردها مدنظر را در تنظیمات افزونه وارد کرده و محتوا تولید شده را دریافت کنید.

دقت کنید که قبل از انتشار مقاله‌هایی که با هوش مصنوعی تولید می‌کنید حتما از نویسندگان خود بخواهید که آنها را کاملا بررسی کنند.

4.برای تولید محتوا درباره هر موضوعی از این بازارها استفاده نکنید

این مورد را با مثال توضیح می‌دهم. مثلا برای نوشتن محتوای توضیحات محصولی مانند ماساژور صورت نمیتوانید از ابزارهای ai استفاده کنید.

5. مخاطبان را فراموش نکنید

شما باید در نوشتن نیاز مخاطب را در نظر بگیرید و محتوای شما به نیاز کاربر پاسخ بدهد. قبل از نوشتن به خود بگویید هدف کاربر از جستجوی محتوای من چیست و چه اطلاعاتی باید به او بدهم. ابتدا برای کاربران بنویسید و در نهایت برای گوگل. به این صورت میتوانید محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را بهینه کنید.

6. به سوالات کاربران پاسخ بدهید

با بررسی بعضی از سایت‌ها مثل Quora و Javab24، یا سرچ عبارت انگلیسی در گوگل، به سوالات پر تکرار (Faq) کاربران درباره یک مساله می‌رسید. به علاوه می‌توانید شبکه‌های اجتماعی‌تان را بررسی کنید تا سوالات کاربران را متوجه شوید. سپس محتوای خود را به صورت تخصصی بنویسید که پاسخگوی نیاز کاربران باشد

از الگوریتم‌های جدید گوگل و تغییرات در هر آپدیت مطلع شوید. به ویژه با ظهور هوش مصنوعی از دیدگاه‌های جدید گوگل نسبت به هوش مصنوعی اطمینان پیدا کنید.

7. ارایه محتوای جذاب به کاربران

برای اینکه بتوانید محتوای خود را به شکل جذاب‌تری به کاربران ارائه دهید از افزونه‌های صفحه ساز استفاده کنید. افزونه ویژوال کامپوزر (https://www.rtl-theme.com/visual-composer-wordpress-plugin) یک صفحه‌ساز گرافیکی است و با المان‌های متعددی که دارد به شما در تولید محتوای جذاب و بصری برای وبلاگ کمک می‌کند.

برای تولید محتوا با هوش مصنوعی استفاده از ابزارهایی استفاده کنید که از مدل‌های پیشرفته‌تری مثل GPT-3 استفاده میکنند تا نوشتار آنها به انسان شبیه باشد. بعلاوه ابزارهای مکمل مثل اکستنشنهای کروم که امکانات پیشرفته‌تری را به این چت بات میدهند را به کار ببرید. مثلا تکنیک‌هایی که متن، لحن و سبک را هم درنظر می‌گیرند تا شناسایی آن برای الگوریتم‌های یادگیری ماشین دیگر سخت باشد.

محتوای تولید شده با هوش مصنوعی چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

محتواهای تولید شده با هوش مصنوعی چگونه سئو شما را تحت تاثیر قرار میدهند؟ انتشار محتوایی که به کاملا بر اساس AI تولید شده باشد نتیجه منفی روی رتبه سایت شما خواهد داشت پس قبل از انتشار محتوا آن را برای سایت‌تان بهینه کنید. یکی از روش‌های بهینه‌سازی سایت استفاده از افزونه یواست سئو است. به محض نوشتن محتوا، آن را ازنظر تکرار کیورد و استانداردهای نگارشی بررسی میکند و یک آنلیز کامل از صفحه سایت به شما می‌دهد. به این ترتیب دیگر نگران سئو محور بودن نوشته بر سااس معیارهای گوگل نباشید.

ممکن است دامین آتوریتی یک سایت بالا باشد و بنابراین گوگل این را یک امتیاز مثبت تلقی کرده و به محتوای شما اعتماد می‌کند و آن را در نتایج بالاتری نشان ‌دهد.  

حالا سوال این است که آیا گوگل محتوایی که با هوش مصنوعی نوشته شده را جریمه می‌کند؟ اگر نکاتی که گفته شد را رعایت کنید و طبق دستورالعمل‌های گوگل پیش بروید خیر. پیشنهاد میکنم اگر در شروع کار هستید سعی نکنید یکباره حجم زیادی محتوا را با هوش مصنوعی تولید کنید و در سایت قرار دهید. بعلاوه در تولید محتوا با هوش مصنوعی افراط نکنید.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

سلام در مورد کار با سایت هوش مصنوعی هیوا لطفا توضیح بدید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.