کدخبر :282061 پرینت
06 تیر 1402 - 08:18

الکترونیکی شدن ۳۵ میلیون پرونده املاکی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ما بیش از ۳۵ میلیون پرونده املاکی در کل کشور داریم که تمام آنها الکترونیکی شده‌اند و به این مرحله رسیدیم که تمام بایگانی‌های‌مان را بستیم و گردش فیزیکی پرونده‌ها بسته شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حسن بابایی در برنامه‌ای که به موضوع «سازمان ثبت اسناد و املاک، از ارتقای خدمات الکترونیک ثبتی تا اجرای سند تحول قضائی» اختصاص داشت در پاسخ به این سوال که برای هوشمندسازی چه کردید، بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ ما ۱۰۹ میلیون و ۷۰۰ هزار و ۱۷۷ خدمت ثبتی را به صورت الکترونیک ارائه کردیم. اقدام خوبی که در دو سال اخیر انجام شد ۸۸۰ هزار دفتر سنتی که دفترخانه‌های اسناد رسمی بود به طور کلی الکترونیک شدند، که خیلی محل ایراد بودند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: در گام دوم این‌ها را داده آمایی و هوشمندسازی می‌کنیم که با یک کلید واژه همه موارد استخراج شوند.

بیش از ۳۵ میلیون پرونده املاکی در کل کشور داریم که تمام آن‌ها الکترونیکی شده اند

وی بیان داشت: ما ۳۵ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۲۳۵ پرونده املاکی در کل کشور داریم که تمام این‌ها الکترونیکی شده اند. به این مرحله رسیدیم که تمام بایگانی‌های مان را بستیم و گردش فیزیکی پرونده‌ها بسته شده است.

بابایی ادامه داد: تعداد پرونده‌های ثبت شرکت‌های ما دو میلیون و ۲۵۲ هزار مورد است، تمام پرونده‌های مربوط به ثبت شرکت‌ها را الکترونیک کردیم و حتی بایگانی‌های ما هم آتش بگیرد نگرانی نداریم، زیرا اطلاعات ما ذخیره شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص سامانه‌ای شدن ثبت اجاره نامه‌ها نیز بیان داشت: پلتفرم‌ها و یا به تعبیری سکوها از این جهت بسیار خوب است که طرف‌های معامله راحت‌تر موارد معامله را شناسایی کنند، اما این قدم اول و محل خطر است در قدم دوم باید این مجازی بودن را به واقعیت تبدیل کنیم، اما مرحله سوم را باید رسمیت ببخشیم. باید در دفاتر اسناد رسمی این قراردادها را تنظیم کنیم؛ اولاً هویت‌ها احراز می‌شود، ثانیاً اصالت سند احراز می‌شود و در نهایت این سند، چون سند رسمی است بدون مراجعه به محاکم شما می‌توانید در واحدهای اجرا موضوع را پیگیری کنید. به سکوها زیاد اطمینان نداشته باشید، در شناخت به ما کمک می‌کند، اما در عمل از طریق فرآیندهای قانونی و حقوقی موضوع را پیگیری کنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.