کدخبر :281901 پرینت
03 تیر 1402 - 08:00

ثروت ایلان ماسک چقدر است؟

ایلان ماسک از معروف‌ترین افراد ثروتمند در جهان می‌باشد که کمتر کسی نام او را نشنیده است.

متن خبر

گزارش آگهی/ ایلان ماسک با فعالیت در حوزه‌های مختلف علمی و کاربردی، روز به روز به ثروت خود می‌افزاید و بارها در ردیف اول ثروتمندان جهان قرار گرفته‌است. در ادامه با ذره‌بین به بررسی راه‌های کسب درآمد ایلان ماسک مخصوصا از طریق تکنولوژی و بستر اینترنت خواهیم پرداخت.

ثروت دقیق ایلان ماسک به تومان

با توجه به کارآفرینی مداوم این فرد و ریسک‌پذیری‌های مختلف وی رقم ثروتش همیشه ثابت نیست. شاید بتوان میانگین ثروت این فرد را در سال‌های گذشته حدود 200 میلیارد دلار تخمین زد. عمده سرمایه‌گذاری و ثروت ایلان ماسک از طریق شرکت تسلا موتورز به دست آمده‌است. علاوه بر این شرکت این فرد سهام خصوصی شرکت اسپیس ایکس، توییتر و بسیاری دیگر از موارد را در لیست دارایی‌های خود دارد.

اینکه ایلان ماسک از ثروتمندان جهان است به این معنی نیست که این فرد ضرر مالی نداشته‌است. بلکه شاید برایتان جالب باشد که ایلان ماسک رکورد بیشترین مقدار پول از دست‌رفته توسط یک نفر را نیز در کارنامه خود دارد. از نوامبر 2021 این فرد بین 180 تا 200 میلیارد دلار ضرر کرده‌است اما نکته مهم این است که با وجود ضررهای هنگفت باز هم در لیست ثروتمندترین‌های جهان حضور دارد.

اخبار اخیر در رابطه با ثروت ایلان ماسک

ایلان ماسک بارها در رده ثروتمندترین فرد جهان قرارگرفته است. در آخرین بار، طبق آماری که از شاخص میلیاردرهای بلومبرگ به دست آمد، این فرد به واسطه مدیریت تسلا و در اختیار داشتن حدود 40.3 درصد از سهام آن به ثروت 192 میلیارد دلار رسید. به این ترتیب در سال 2023 باری دیگر ایلان ماسک با عنوان ثروتمندترین فرد جهان نام‌برده شد.

این خبر که ایلان ماسک در سال 2022 شرکت توییتر را خرید بسیار ترند شد. در پی این خرید پر حاشیه اما سهام تسلاموتورز به میزان 44 میلیارد دلار سقوط کرد و رده ایلان ماسک را در لیست افراد ثروتمند جهان پایین آورد. اما ایلان ماسک به واسطه دارایی شرکت‌های مختلف و رایزنی با مقامات چینی و هدف قرار دادن بازار این کشور در کنار فعالیت مداوم و رو به رشد توانست باری دیگر سهام تسلا را بیفزاید و به موفقیت‌هایش ادامه دهد.

[node:title]

استفاده از تکنولوژی راهی برای رسیدن به درآمدهای بالا

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده گسترده و عامه از آن، این بستر فضای بسیار خوبی برای درآمدزایی است. در سرتاسر جهان فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و مجموعه‌های بسیاری در حال فعالیت هستند که چه بسا از همین طریق به درآمدهای فوق‌العاده زیاد و عجیبی دست پیدا کرده‌اند. نمونه این کار هم ایلان ماسک است. این موقعیت در ایران هم وجود دارد و با داشتن انگیزه و ایده‌های خلاق در کنار تلاش و پشتکار افراد و مجموعه‌های زیادی بودند که به درآمدهای بسیار مناسبی رسیده‌اند. در ادامه برخی از این شرکت‌ها را معرفی خواهیم کرد:

اسنپ، از تاکسی اینترنتی تا کالای روزانه

اسنپ فعالیت خود را از سال 1393 و در بخش تاکسی‌های اینترنتی آغاز کرد. این ایده در ایران تازه بود و خیلی سریع توانست کاربران متعددی را به خود جلب نماید. با جذب کاربران، اسنپ به بخش‌های دیگر فروش آنلاین یعنی سفارش غذا و... هم وارد شد و باز هم به واسطه تلاش روزانه و تبلیغات گسترده با استقبال مناسب کاربران ایرانی رو به رو شد.

امروزه اسنپ نه تنها فعالیتش را در سطح ایران گسترش‌داده است و بسیاری از استان‌ها و شهرها را پوشش می‌دهد. بلکه به نوع خدماتش نیز رو به روز می‌افزاید. در حال حاضر، علاوه بر تاکسی‌های اینترنتی و غذا، انواع خوراکی و مواد غذایی، انواع بلیط، هتل، انواع اقلام فروشگاهی از پوشاک گرفته تا کتاب و لوازم آرایشی و بهداشتی در کنار خدمات درمانی و داروخانه و... و بسیاری دیگر از موارد در سوپر اپلیکیشن اسنپ به شکل آنلاین به فروش می‌رسد.

در اصل اسنپ تنها واسطه است و به موجب ایجاد راه و روشی مناسب و آسان برای خرید انواع اقلام به درآمدزایی بسیار بالا در حد روزانه چندین میلیارد تومان رسیده‌است. این کار با ارائه انواع تخفیف که در سایت موپُن می‌توانید موارد قابل استفاده آن را مشاهده کنید و بسیاری دیگر از روش‌های جذب کاربر انجام‌شده است. هم‌چنین قادر بوده ‌با ایجاد بستری مناسب به کارآفرینی مناسب نیز تبدیل شود.

دیجی کالا، بزرگترین فروشگاه آنلاین ایران

کمتر ایرانی پیدا می‌شود که با نام دیجی کالا آشنا نباشد. این فروشگاه اینترنتی که بزرگترین فروشگاه آنلاین خاورمیانه به حساب می‌آید از سال 1385 فعالیت خود را با فروش لوازم الکترونیکی آغاز کرد. از آن زمان دیجی کالا روز به روز به خدمات و کالاها و دسته‌بندی‌های موجود در وب سایت و اپلیکیشن خود افزوده است. امروزه کمتر چیزی را می‌توانید پیدا کنید که در دیجی‌کالا به فروش نرسد.

به واسطه گسترش این شرکت افراد بسیار زیادی در این مجموعه مشغول به کار هستند و سهم زیادی از فروش آنلاین به این شرکت تعلق دارد. بازدید دیجی کالا به واسطه تبلیغات گسترده و شرایط مناسب خرید بسیار زیاد و در حد چندین میلیون به صورت روزانه است. این میزان بازدید باعث ایجاد درآمدهای هنگفت و باورنکردنی برای این مجموعه می‌شود.

روش‌های جذب مخاطب و بازاریابی دیجی کالا بسیار متنوع است اما یکی از تاثیرگذارترین موارد آن در نظر گرفتن تخفیف‌های متنوع و چه بسا با درصدهای بالا برای کاربران بود. این کار علاوه بر فروش بیشتر، به سود کاربران نیز بود. برای مثال کمتر موقعیتی است که کد تخفیف دیجی کالا موپُن را سرچ کنید و نتیجه‌ای را در این سایت دریافت نکنید. دیجی‌کالا معمولا تخفیفی برای ارائه خواهد داشت.

بزرگترین سایت ارائه دهنده خدمات هواپیمایی

در زمان‌های گذشته خرید بلیط قطار، هواپیما و اتوبوس و یا رزرو هتل و اقامتگاه از اصلی‌ترین مشکلات و دغدغه‌های موجود برای مسافران در سفرهای داخلی و خارجی بود. مجموعه علی بابا با ایجاد وب سایت و پلتفرمی برای رزرو و خرید این موارد با هماهنگی شرکت‌های حمل و نقل و هتل‌های مختلف، کارها را برای مسافران بسیار آسان‌تر نمود.

به واسطه شرایط مناسب ایجادشده برای مردم، استفبال از این پلتفرم بسیار زیاد بود و خیلی زود علی بابا به سودهای زیادی دست پیدا کرد.

تنها ایده داشتن موجب ثروتمند شدن نمی شود

تا اینجا احتمالا متوجه شده‌اید که اگر ایده شما جدید و جذاب باشد و بتواند مشکلات موجود برای افراد جامعه را آسان نماید، احتمال جذب سریع کاربران و رسیدن به سودهای زیاد در صورت تلاش مستمر و ایده‌پردازی‌های مناسب وجود دارد. در این راستا شما باید به فکر مردم هم باشید. برای مثال پلتفرمی مثل تکنولایف که در زمینه خرید گوشی موبایل فعالیت دارد، با در نظر گرفتن کد تخفیف تکنولایف برای انواع گوشی تلفن همراه، هزینه‌ها را برای مردم کاهش می‌دهد و مشخصا مردم به سمت این بستر جذب خواهند شد.

[node:title]

جمع بندی

 در این مقاله در رابطه با درآمد بالای ایلان ماسک و ثروت این فرد صحبت شد. در ادامه به ایده‌ها و روش‌هایی که می‌توان از طریق تکنولوژی و بستر اینترنت به درآمدهای زیاد و چه بسا باورنکردنی رسید اشاره شد و نمونه‌های مهم و خاصی هم مطرح گردید. داشتن ایده در کنار تخصص و تلاش کافی شما را به موفقیت و ثروت‌های زیاد خواهد رساند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.