مارک زاکربرگ محصول جدید اپل را زیر سوال برد
مدیرعامل متا در جلسهای با کارمندان خود، با اشاره به قیمت نامعقول هدست واقعیت ترکیبی اپل «ویژن پرو» گفت: «هیچ رویکرد جادویی که ما در محصول خود به آن فکر نکرده باشیم در ویژن پرو وجود ندارد، اما به ۷ برابر قیمت محصول ما فروخته میشود».
به گزارش سیتنا، مارک زاکربرگ مدیرعامل و بنیانگذار متا در جلسهای با کارکنانش در دفتر مرکزی کالیفرنیا عنوان کرد: «طبق بررسیهای من، هدست واقعیت ترکیبی اپل هیچ رویکرد جادویی و خاصی ندارد که تیم ما به آن فکر نکرده باشد. ما با هدست quest 3 که هفته گذشته با قیمت ۵۰۰ دلار روانه بازار شد، بسیار سرتر از ویژن پرو هستیم که با ۷ برابر قیمت محصول ما به بازار آمده است».
طبق ادعای زاکربرگ تنها مزیت ویژن پرو نسبت به هدست تولید متا، استفاده از نمایشگری با وضوح تصویر بالاتر است که آن هم از نظر او یک قابلیت شکست خورده به حساب میآید، چراکه در زمان استفاده از این ویژگی، کاربر به کابل و باتری اضافه نیاز دارد که در این صورت دستگاه از حالت بیسیم خارج میشود.
علیرغم اینکه شرکت متا از مدتها قبل تلاش کرده تا به عنوان رهبر فضای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود را معرفی کند و در این زمینه میلیاردها دلار سرمایهگذاری سالانه داشته، اکنون با چالش جدید هدست اپل که یک تهدید بزرگ برای آنهاست مواجه شده است.
هرچند زاکربرگ به محصول خود بسیار امیدوار است و سطح کیفی و امکانات کوئست۳ را نسبت به قیمتگذاری آن، بسیار بالاتر از ویژن پرو اپل ارزیابی کرده و اپل را در این زمینه در حد رقابت با متا نمیداند.
انتهای پیام
دیدگاهها
افزودن دیدگاه جدید