حسین جلالی، نماینده مجلس در پاسخ به سیتنا: رسیدگی به وضعیت شبکه تلفن همراه مطالبه اول مردم است؛ مردم مرجع پاسخگویی در این حوزه را نمیشناسند
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: قبلا مطالبه اول مردم در حوزههای آب، برق، راه و غیره بود و کسی در رابطه با تلفن همراه صحبت نمیکرد، اما اکنون مطالبه اول مردم، تلفن همراه است؛ در حالی که وضعیت اپراتورهای همراه در آنتندهی و اینترنت مطلوب نیست و مردم مرجع رسیدگی به مشکلات شبکه تلفن همراه را هم نمیشناسند.
حجتالاسلام حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار سیتنا پیرامون کاهش کیفیت شبکه تلفن همراه در کشور، گفت: نمایندگان مجلس طی دو هفته اخیر در حوزههای انتخابیه بودند و از فردا مجددا کار شروع میشود، اما مطالبه مردم در این حوزه در منطقه کرمان که حوزه بنده است، افزایش یافته، در حوزه آنتن دهی و اینترنت، نارضایتی بالاست و مردم مرجع پاسخگویی را نمیشناسند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جزیرههایی زده شده که یکی در حوزه نصب دکل، یکی در حوزه آنتن و دیگری در حوزه تلفن همراه یا ثابت و غیره است که در بخش همراه، تنوع اپراتورها باعث شده است که مردم گیج شوند و تا زمانی که مرجع را پیدا نکنند نمیدانند دردشان را به کدام مرجع بگویند.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، در ادامه گفتوگو با سیتنا، اظهار کرد: از طرفی شرکت مخابرات میگوید ما خصوصی هستیم، بخش خصوصی هم درآمد نداشته باشد کار نمیکند و اگر هم درآمدی داشته باشد، در جیب خود میگذارد و خرج توسعه نمیکند، بنابراین مخابرات باید از این نابسامانی بیرون آید، چراکه تبدیل به کلاف سردرگم شده است.
جلالی، خاطرنشان کرد: در شهرستان رفسنجان و انار، در هر روستایی میرفتیم، مطالبه اول مردم در حوزههای آب، برق، راه و غیره بود و کسی در رابطه با تلفن همراه صحبت نمیکرد، اما اکنون مطالبه اول مردم تلفن همراه است و معتقدند تلفن ثابت هم مقرون به صرفه نیست و برنامهای در تلفن ثابت ندارند و وضعیت اپراتورهای همراه هم در آنتندهی و اینترنت مطلوب نیست. مردم عموم روستاها هنوز از 2G استفاده میکنند که نسل منقرض شده است در حالی که مردم دنیا بر روی 5G و 6G کار میکنند، متاسفانه برخی از روستاهای ما حتی 2G هم ندارند و به این معناست که مشکلات زیادی در این حوزه داریم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: بنابراین باید اول تعیین تکلیف شود که مرجع پاسخگویی کجاست؟ دوم مشخص شود که کنترل وضعیت تقویت شبکه با کیست؟ و با بهانه تحریم به مردم پاسخ دادن درست نیست؛ تحریم ها بی تاثیر شده و گلوگاه ها باز شده اند، اما مخابرات همچنان در برخی موارد به تحریمها استناد میکند و سوم آنکه اگر بناست از فیبرنوری استفاده شود، باید آن را توسعه دهند و از وضعیت سیمها و ارتباطات سیمی قدیمی رهایی یابیم.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: از وزارت ارتباطات و وزیر این وزارتخانه در کلیات کار و ساختارها رضایتمندی وجود دارد، اما ارتباطات در خانه و سفره مردم هنوز آنطور که شایسته است، ظاهر نشده است.
انتهای پیام
گفتوگو از زهرا طاهری
افزودن دیدگاه جدید