حجتالاسلام حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار سیتنا پیرامون کاهش کیفیت شبکه تلفن همراه در کشور، گفت: نمایندگان مجلس طی دو هفته اخیر در حوزههای انتخابیه بودند و از فردا مجددا کار شروع میشود، اما مطالبه مردم در این حوزه در منطقه کرمان که حوزه بنده است، افزایش یافته، در حوزه آنتن دهی و اینترنت، نارضایتی بالاست و مردم مرجع پاسخگویی را نمیشناسند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جزیرههایی زده شده که یکی در حوزه نصب دکل، یکی در حوزه آنتن و دیگری در حوزه تلفن همراه یا ثابت و غیره است که در بخش همراه، تنوع اپراتورها باعث شده است که مردم گیج شوند و تا زمانی که مرجع را پیدا نکنند نمیدانند دردشان را به کدام مرجع بگویند.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، در ادامه گفتوگو با سیتنا، اظهار کرد: از طرفی شرکت مخابرات میگوید ما خصوصی هستیم، بخش خصوصی هم درآمد نداشته باشد کار نمیکند و اگر هم درآمدی داشته باشد، در جیب خود میگذارد و خرج توسعه نمیکند، بنابراین مخابرات باید از این نابسامانی بیرون آید، چراکه تبدیل به کلاف سردرگم شده است.
جلالی، خاطرنشان کرد: در شهرستان رفسنجان و انار، در هر روستایی میرفتیم، مطالبه اول مردم در حوزههای آب، برق، راه و غیره بود و کسی در رابطه با تلفن همراه صحبت نمیکرد، اما اکنون مطالبه اول مردم تلفن همراه است و معتقدند تلفن ثابت هم مقرون به صرفه نیست و برنامهای در تلفن ثابت ندارند و وضعیت اپراتورهای همراه هم در آنتندهی و اینترنت مطلوب نیست. مردم عموم روستاها هنوز از 2G استفاده میکنند که نسل منقرض شده است در حالی که مردم دنیا بر روی 5G و 6G کار میکنند، متاسفانه برخی از روستاهای ما حتی 2G هم ندارند و به این معناست که مشکلات زیادی در این حوزه داریم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: بنابراین باید اول تعیین تکلیف شود که مرجع پاسخگویی کجاست؟ دوم مشخص شود که کنترل وضعیت تقویت شبکه با کیست؟ و با بهانه تحریم به مردم پاسخ دادن درست نیست؛ تحریم ها بی تاثیر شده و گلوگاه ها باز شده اند، اما مخابرات همچنان در برخی موارد به تحریمها استناد میکند و سوم آنکه اگر بناست از فیبرنوری استفاده شود، باید آن را توسعه دهند و از وضعیت سیمها و ارتباطات سیمی قدیمی رهایی یابیم.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: از وزارت ارتباطات و وزیر این وزارتخانه در کلیات کار و ساختارها رضایتمندی وجود دارد، اما ارتباطات در خانه و سفره مردم هنوز آنطور که شایسته است، ظاهر نشده است.
انتهای پیام
گفتوگو از زهرا طاهری