کدخبر :279159 پرینت
19 فروردین 1402 - 11:02

پلیس فتا: فریب لینک‌های جعلی دریافت نذورات در ماه مبارک رمضان را نخورید

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به شهروندانی که قصد کمک به افراد نیازمند از طریق فضای مجازی در ایام ماه مبارک رمضان را دارند هشدار داد که مراقب ترفندهای مجرمان سایبری باشند تا گرفتار صفحات فیشینگ نشوند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرهنگ مهدی قاسمی در این خصوص گفت: متأسفانه مجرمین سایبری با سوء استفاده از نیات خیرخواهانه مردم و به طرق مختلف در قالب دریافت کمک برای نیازمندان یا نذورات ماه مبارک رمضان در این ایام اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از کلاهبرداران سایبری با معرفی خود بعنوان موسسه خیریه و ارسال شماره کارت حساب شخصی خود به بهانه کمک به نیازمندان یا برپایی سفره افطاری برای افراد کم‌برخوردار، مبالغ دریافتی از شهروندان را برای خود برداشته و عملاً کلاهبرداری می‌نمایند.

سرهنگ قاسمی افزود: در مواردی هم مشاهده شده که جهت پرداخت کمک‌های نقدی، کاربران را به لینک‌هایی در شبکه اجتماعی هدایت می کنند که فرد خیر پس از کلیک بر روی لینک، به درگاه جعلی بانکی وارد شده و اطلاعات حساب وی کپی(فیشینگ)میگردد و در تعاقب آن ، همه یا بخشی از سرمایه و موجودی حسابش توسط مجرم سایبری به سرقت می‌رود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر شهروندان به‌ هرعلتی قصد دارند که کمک‌های نقدی و نذورات خود را بصورت غیرحضوری و اینترنتی پرداخت نمایند، حتماً به سازمان‌های مربوطه نظیر کمیته امداد و بهزیستی یا مؤسسات خیریه معتبر که از طریق رسانه‌های رسمی بویژه صداوسیما اطلاع‌رسانی می‌شود پرداخت کنند و از کلیک بر روی لینک‌های با منابع ناشناس یا واریز وجه به حساب افراد شخصی ناشناس خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر خاطرنشان کرد: پلیس فتا همانند سایر ایام سال در ماه مبارک رمضان نیز با تمام توان آماده برخورد با جرایم سایبری بوده و شهروندان می‌توانند در صورت نیاز، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.