کدخبر :277611 پرینت
01 اسفند 1401 - 10:50

ببینید| وزیر ارتباطات: سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی از ۶/۴ به ۷/۴ رسیده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ابتدای دولت سیزدهم سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی 6.4 درصد بود که در حال حاضر این سهم به 7.4 درصد رسیده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت که امروز یکم اسفند ماه سال جاری در حال برگزاری است، گفت: امروز فناوری اطلاعات می تواند منجر به تحول در همه بخشها و افزایش بهره وری در آنها شود و به همین منظور و برای بهره گیری حداکثری از ظرفیتهای فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد دیجیتال در دولت «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» تشکیل شده تا با اختیارات هیات دولت مبتنی بر اصل ۱۲۷ و ۱۳۸ قانون اساسی موانع بر سر راه توسعه اقتصاد دیجیتال را برطرف کند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در ابتدای دولت، سهم اقتصاد دیجیتال از درامد سرانه ۶،۴ درصد بود که امروز به ۷،۴ درصد رسیده که هدف گذاری شده که تا پایان دولت به ۱۰ درصد در افق ۱۴۰۴ برسیم که مصوبه شورای فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت اقتصاد دیجیتال مبتنی بر توسعه زیرساخت های ارتباطی است، افزود: در همه جای دنیا، ارتباطات ثابت اولویت دارد بر ارتباطات همراه و بیشتر نیاز مردم از طریق ارتباطات ثابت رفع می شود چراکه در نقاط ثابت می توان از طریق فیبر سرعت های بالایی را برقرار کرد که متاسفانه در یک دهه گذشته توجه جدی به این موضوع در ایران نشده است که برای حل این مساله، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها تعریف شده که تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری در کشور ایجاد کنیم که تاکنون نیز ۲،۵ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند و تا سال آینده این پوشش به ۱۰ میلیون می رسد.

وزیر ارتباطات، تصریح کرد: در شهرهایی که این پروژه ایجاد شده به سرعت های نزدیک به یک گیگابیتی رسیدیم که ۷۰ تا ۸۰ برابر سرعت کنونی است تا مردم طعم شیرین سرعت های بالا را بچشند.

وی به توسعه ارتباطات در روستاها نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۹۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار دسترسی به اینترنت پرسرعت دارند که در ابتدای دولت این عدد چیزی حدود ۸۰ درصد بود که یعنی در بیشتر روستاهای کشور زیرساخت بسیار خوبی برای اجرای پروژه های فناوری اطلاعات فراهم شده است تا مردم بهره آنرا ببرند.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.