کدخبر :275554 پرینت
03 دی 1401 - 17:01

نباید ممنوعیت واردات لوازم خانگی دائمی باشد

رئیس اتاق بازرگانی تهران، می‌گوید: حمایت‌هایی مانند ممنوعیت واردات لوازم خانگی نباید دائمی باشد و علاوه بر رشد تولید باید به رشد کیفیت محصولات و افزایش توان رقابت‌پذیری محصولات ایرانی در بازارهای خارجی منجر شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی که در روزهای 29 آذر تا 2 دی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا بود، میزبان 517 شرکت فعال در این صنعت از جمله 15 شرکت خارجی از کشورهای امارات متحده عربی، برزیل، تایوان، ترکیه، چین، روسیه، کره‌جنوبی و رومانی بود. در این نمایشگاه علاوه بر محل عرضه توانمندی‌های تولیدکنندگان، برنامه‌های جانبی متعددی از جمله سمینارهایی برای آشنایی صنعتگران با بازارهای هدف صادراتی مانند اتحادیه اوراسیا و تجلیل از پیشکسوتان صنعت لوازم خانگی برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران نیز به دعوت انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در این نمایشگاه حضور یافت و علاوه بر نشست و گفت‌وگو با مدیران این انجمن، طی بازدید از غرفه‌های نمایشگاه و توانمندی‌های این صنعت با تولیدکنندگان لوازم خانگی به گفت‌وگو نشست، جایی که این صنعتگران از چالش‌های پیش روی خود مانند قیمتگذاری دستوری، مشکلات صادرات کالا و تامین مواد اولیه گفتند.

مسعود خوانساری در این دیدار با اشاره به رشد بالای تولیدات این صنعت به‌ویژه در چند سال اخیر که با تلاش فعالان این صنعت حاصل شده، تاکید کرد که حمایت‌هایی مانند ممنوعیت واردات لوازم خانگی نباید دائمی باشد و علاوه بر رشد تولید باید به رشد کیفیت محصولات و افزایش توان رقابت‌پذیری محصولات ایرانی در بازارهای خارجی منجر شود.

رئیس اتاق تهران با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از ایده‌ها و فناوری‌های نوین عرضه شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، این رویکرد را موجب ارتقا سطح تولید و کیفیت لوازم خانگی دانست و افزود: با کمک این فناوری‌های نوین می‌توان به رقابت با کالاهای مشابه خارجی پرداخت و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد درخشش نام‌های تجاری صنایع داخلی ما بازارهای خارجی باشیم.

او که به همراه علیرضا محمدی دانیالی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی از غرفه‌های این نمایشگاه بازدید کرد، با صاحبان این صنعت نیز گفت‌وگو داشت. فعالان صنعت لوازم خانگی در جریان این دیدار و در صحبت با رئیس اتاق تهران، چالش‌های عمده این صنعت مانند تامین مواد اولیه و مشکلات رقابت در بازارهای خارجی که خارج از محدوده فعالیت‌های و مسئولیت‌های تولیدکننده و صادرکننده است را بیان کردند و خواستار همراهی اتاق برای رفع این مشکلات شدند. تولیدکنندگان صنایع خانگی هم‌چنین بزرگترین مشکل خود را قیمتگذاری دستوری محصولات صنعت لوازم خانگی توسط دولت عنوان کردند.

در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی گروه‌های مختلف کالایی همچون انواع محصولات سرمایشی و گرمایشی، محصولات صوتی و تصویری، انواع ماشین‌های شوینده، سرویس و ظروف آشپزخانه، محصولات پخت‌وپز و محصولات چون جاروبرقی، اتو، آبمیوه‌گیری، چرخ‌گوشت، چای‌ساز، چرخ‌خیاطی و ... با آخرین توانمندی و فناوری‌های داخلی و طراحی‌های جدید عرضه شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.