کدخبر :274446 پرینت
29 آبان 1401 - 12:13

محمود زاده: زیست‌بوم دیجیتال کشور با محوریت توسعه حوزه ارتباطات در حال باز آفرینی است

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: رویکرد مبتنی بر کسب‌و‌کار تکنولوژی محور، حرف اول را در دنیای پیچیده امروز می‌زند، که در این مسیر توسعه صنعت ارتباطات می‌تواند زیست بوم دیجیتال را توسعه دهد و مهاجرت سیستم‌ها سبب انتقال انسان‌ها به الگوی متاورس و زیست‌بوم دیجیتال است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر ابراهیم محمود زاده در نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات شرکت مخابرات ایران که امروز یک شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ در حال برگزاری است، با اشاره به مجموع تهدیدات مختلف شرایط حاضر و آمادگی همه جانبه شرکت مخابرات مبنی بر رسیدگی در بخش های مختلف اظهار داشت: در خصوص برنامه پنج ساله توسعه مخابرات باید پیش از پیش با هم افزایی بیشتر با استان ها مشورت و تبادل نظر شود، این برنامه از بخش های با ثبات و پویایی پنج مگا پروژه برخوردار است که اصلاحات سالانه نیز به آن افزوده می شود.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اذعان به بحث شکل گیری آینده انقلاب اقتصادی چهارم در جهان بیان کرد؛ تبدیل ایده به محصول با استفاده از خلاقیت نیروهای متخصص هوشمند و بروز از رویکرد های مهم حوزه پیشران فناوری در دنیای زیست بوم دیجیتال است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه HR و منابع انسانی نقص هایی در ساختار سازمانی و اداری وجود دارد که با تقویت این حوزه می توان در مجموعه سیاست در راهبرد ها، گسترش فناوری دیجیتالی، بلاک چین واینترنت اشیا بخش زیست بوم دیجیتال را در صنعت ارتباطات کشور توسعه و نهادینه کرد و توجیه سرمایه گذاری ثابت و عملیاتی را با f.s مناسب را توجیه پذیرنماید. (Capex) (Opex)

محمود زاده گفت: هم اندیشی و تقدیر از فعالان عرصه ارتباطات به صورت دوره ای با دقت بسیار بالا در شرکت مخابرات ایران در حرکت کلی شرکت به سمت راهبردهای دیجیتال محور، موثر دانست.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به حرکت جهشی و الگوی شیفت فعلی حوزه ارتباطات اظهار داشت: برای افق سال ۲۰۳۰ حرکت ربات ها در عرصه ریز پردازنده ها و صنایع بنیادین حوزه ارتباطات، موثرتر از منابع انسانی خواهد شد.

محمود زاده در مورد همگام سازی الگو و مدل شیفت جهانی با برنامه توسعه پنج ساله شرکت مخابرات ایران گفت: نه تنها در حال حاضر جهان با مولفه های نظامی صرف حرکت می کند بلکه رویکرد کسب و کار و تکنولوژی اکنون حرف اول را می زند پس ما نیز باید در کشور خودمان این رویکرد ها را به ویژه در حوزه ارتباطات و تنوع خدمات حوزه مخابراتی تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: مهاجرت کردن انسان ها به وسیله سیستم ها با برنامه تحول پنج ساله مخابرات هم خوانی داشته باشد یعنی خدمات ارزان تر با کیفیت بهتر را باید به مشتریان تحویل دهیم.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: هیت مدیره و سهامداران، نیاز به تکنولوژی و توجیه تکنولوژی در کسب وکار را به عنوان دو پیش شرط توسعه پنج ساله مخابرات مطرح کرده اند.

وی در نشست هم اندیشی و تقدیر از فعالین عرصه ارتباطات شرکت مخابرات ایران گفت: پروژه ها و برنامه های ارائه شده، باید از ثبات نسبی برخوردار باشد که هر پنج مگاپروژه در برنامه نیز با مسیر تحول مخابرات، همخوانی دارد.

محمود زاده افزود: تقریبا هر ساله علاوه بر پنج مگاپروژه رشد نزدیک به ۲۰ درصد باید در طول این برنامه به رشد برسیم.

وی گفت: تغییر تکنولوژی و به روز رسانی، پیش نیاز اجرایی شدن کامل طرح توسعه مخابرات است چرا که رشد ۲۰ درصدی سالانه نیز با توجه به تورم موجود پاسخگو نیست و نیاز به یک جهش اساسی در حوزه فناوری و حوزه کسب و کارداریم.

وی اذعان داشت: تغییر تکنولوژی به سمت زیست بوم دیجیتال معماری منابع انسانی هوشمند وتطبیق آن با شرایط جدید معماری مدل کسب و کار جدید یکپارچه سازی و همگرایی خدمات ثابت و سیار در قالب FMC از مهمترین حوزه های طراحی برنامه ۵ ساله شرکت مخابرات ایران است.

دکتر باقری مدیر کسب وکار معاونت راهبرد شرکت مخابرات ایران در این نشست با تاکید بر سیاستگزاری های اشتباه در صنعت و بازار ICT ایران، اظهار داشت : توسعه کسب وکار و فناوری زمانی اتفاق می افتد که صنعت و بازار قابلیت های لازم را بدست آورد که این قابلیت ها امروز قربانی سیاستهای اشتباه و نگاه دستوری در این بازار شده که می بایست اصلاح شود.

وی با اشاره به لزوم حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم گفت: در این بخش عقب ماندگی هایی وجود دارد و اکنون به فضای مشترک بین سایبر و فیزیکال رسیده ایم و عملا صنعت ارتباطات لازم است بتواند از فضای سایبر فیزیکال پشتیبانی کند.

باقری خاطر نشان کرد: نگاه دستوری به ویژه در حوزه تلکام پاسخگو نیست و جذب سرمایه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: اکنون اگر این صنعت راه نیافتد تمام بخش های دیگر نیز با مشکل اساسی مواجه خواهد شد.

مدیر کسب وکار معاونت راهبرد شرکت مخابرات ایران اذعان داشت: لازم است با تنظیم فضای بازار ICT، بتوان سرمایه ای در حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را برای تحول در صنعت ارتباطات جذب و به کار گرفت.

باقری اظهارداشت: در حوزه صنعت کسب وکار بعد از بیزینس مدل، FS و مدیریت ریسک باید مورد توجه قرار بگیرد و هزینه ها کنترل شود.

مدیر توسعه کسب وکار معاونت راهبرد شرکت مخابرات ایران گفت: قلب بیزینس مدل، ارزش های پیشنهادی است و مدیران مخابرات می بایست فهرستی از ارزش های پیشنهادی را برای مشتریان در پیش رو را داشته باشند.

وی افزود: قرار دادن مخابرات در مسیر توسعه تحول دیجیتال بزرگ ترین چالش فعلی این مجموعه است و طراحی نقشه راه مناسب می تواند رسیدن به این مرحله را تسریع بخشد.

باقری از طرح نجما به عنوان یک طرح استراتژیک در حوزه تحول دیجیتال یاد کرد و گفت: این طرح با راهبرد نزدیک کردن "تامین منابع" در استان به " بازاریابی" نقدینگی را به جریان می اندازد.

مهندس شکوری نیز در ادامه‌ی این مراسم با تشریح مدل ارزیابی عملکرد مناطق مخابراتی در بخش های مختلف اظهار داشت: درصد مطالبات وصول شده کلی آرپوی خدمات باند پهن و تجاری بررسی نرخ مهاجرت مشتریان و در نهایت تحقق برنامه های دایری در بخش های مختلف از اهم معیارهای ارزیابی است.

وی گفت: ارزیابی راهبردها و رویکرد های نوآورانه نیز از بخش های مهم مدل ارزیابی عملکرد مناطق است.

شکوری خاطرنشان کرد: از تلاش تمام مناطق و تمام کارمندان و همچنین حمایت های مدیران ارشد ستادی برای تحقق مدل ارزیابی ۶ ماهه سال جاری قدردانی می کنیم.

معاون راهبرد و کسب و کار شرکت مخابرات ایران گفت: در۶ماهه اول سال ۱۴۰۱ ،افزایش درآمد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد محقق شده است که امید داریم در شش ماهه دوم با افزایش ۱۰ درصدی به ۴۰ درصد افزایش درآمد که طبق برنامه ی پیش بینی شده معاونت راهبردی است، برسیم.

شکوری استان های برتر در طرح موثر نهضت جهادی توسعه فیبر نوری را معرفی کرد و گفت: استان های آذربایجان غربی و قزوین در بررسی و احصای منابع خود برای اجرای سازه طرح نجما بهترین عملکرد را در ارزیابی های انجام شده، داشته اند.

معاون راهبرد و کسب و کار شرکت مخابرات ایران در مورد امتیاز نهایی ارزیابی ۶ ماهه مناطق از لحاظ عملکرد بهینه در حوزه مدیریت املاک گفت : استان های سمنان ، مرکزی و سیستان و بلوچستان عملکرد بهتری را در این بخش داشته اند.

وی در خصوص ارایه خدمات مخابراتی به زائر اربعین حسینی توسط مناطق گفت : مناطق مخابراتی خوزستان ، ایلام ، کرمانشاه و کردستان ، نقش بسزایی در ارایه ارتباطات داشتند.

گفتنی ست، شرکت امید ژرف نگر ارائه دهنده شبکه نورونتا برای سازمان ها در کل کشور و شرکت سامان سازه غدیر در حوزه ساماندهی املاک و کسب درآمد، به عنوان شرکت های برتر همکار در ارزیابی عملکرد، برگزیده شدند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.