کدخبر :273080 پرینت
18 مهر 1401 - 13:54

معاون وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با سیتنا: حجم درخواست تبلت و گوشی هوشمند در کشور با میزان تولید متناسب نیست

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در تولید تبلت و گوشی هوشمند، حجم درخواست با حجم تولید متناسب نیست و اگر خط تولید داخلی داشته باشیم شرایط بهتری به وجود می‌آید، اما در نهایت بخش خصوصی باید در این حوزه سرمایه گذاری کند.

متن خبر

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون تولید گوشی هوشمند داخلی برای دانش آموزان، گفت: در این زمینه با متولیان و مسوولان این امر صحبت شده است. در همین حال، تولیدکنندگان برتر گوشی و تبلت در دنیا، در کشور ما نمایندگی ندارند.

وی ادامه داد: در تولید تبلت و گوشی هوشمند، حجم درخواست با حجم تولید متناسب نیست و اگر خط تولید داخلی داشته باشیم شرایط بهتری به وجود می‌آید، اما در نهایت بخش خصوصی باید در این حوزه سرمایه گذاری کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: باید سخت افزارهای تولید داخل را با دانش بومی راه اندازی و تولید کنیم، در همین راستا کمپینی با عنوان «طرح هدایت» را راه اندازی کردیم تا بتوانیم با کمک‌های مردمی و خیرین و اعتباراتی که دولت در اختیار ما قرار می‌دهد، گوشی و تبلت تهیه کنیم.

وی افزود: قرار بر این شده است تا دولت ردیف بودجه‌ای برای تامین گوشی و تبلت در اختیار ما قرار دهد و تسهیلاتی را برای معمان و دانش آموزان در نظر گیرد که این اقدام در حد انتظار انجام نشده است.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.