کدخبر :269509 پرینت
23 خرداد 1401 - 13:32

330 کیلومتر فیبرنوری در چهارمحال‌وبختیاری اختصاص یافت

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO) از اختصاص 330 کیلومتر فیبرنوری و احداث، بهینه سازی و ارتقا 120 سایت در سطح استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، ایرج روحی در بازدید از بخش بازفت شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: با اجرای طرح فیبرنوری ضمن افزایش پایداری ارتباط سایت‌های BTS تلفن همراه در سطح استان چهارمحال و بختیاری امکان ارایه اینترنت پر سرعت همراه نسل چهارم و در آینده نزدیک نسل پنجم در مناطق روستایی این استان فراهم می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون ۶۵ درصد از روستا‌های این استان از اینترنت پرسرعت همراه برخوردار هستند که با اجرای طرح توسعه شبکه فیبرنوری تا پایان سال ۱۴۰۱ همه ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از خدمات ارتباطی نسل‌های سوم و چهارم بهره‌مند شوند.

روحی منبع تأمین اعتبار پروژه اجرای فیبر نوری در استان چهارمحال و بختیاری را از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و طرح‌های خدمات اجباری روستایی (USO) برای بهینه‌سازی، ارتقا و افزایش پهنای باند در زمینه شبکه ارتباطی ثابت و همراه ذکر کرد.

مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری نیز در این بازدید گفت: برای تامین پهنای باند مورد نیاز اپراتور‌ها در فاز اول این پروژه در روستا‌های این استان تاکنون ۳۵۰ کیلومتر فیبرنوری با اعتباری افزون بر ۳۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان اجرا شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.