کدخبر :264114 پرینت
16 آذر 1400 - 13:02

صادرات محصولات و خدمات دانشی ایران به بیرون از مرزها توسعه می‌یابد

معاونت علمی و فناوری برای تسهیل و تسریع تبادلات فناورانه در کشور، قصد اجرای برنامه‌های بین‌المللی در شبکه فن بازار را دارد. کاری که به توسعه صادرات محصولات و خدمات دانشی و فناورانه ایران به بیرون از مرزها منجر می‌شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، توسعه اقتصاد دانش‌محور یعنی ثروت‌آفرینی به شیوه‌ای متفاوت. در این مدل اقتصادی، دانش و فناوری پایه رونق اقتصادی هستند نه منابع زیرزمینی. اما تحقق اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی برای تجاری‌سازی پژوهش‌ها و دانش تولید شده در کشور است.

بر همین اساس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از نهادهای پیشرو برای تحقق این مدل اقتصادی است، با ایجاد شبکه فن بازار ملی سعی می‌کند مبادلات فناورانه در کشور را شتاب دهد.

به این معنا که هر جا در زیست‌بوم فناوری و نوآوری مبادله‌ای انجام می‌شود، دفاتر فن‌بازار و کارگزاران تجارت فناوری تسریع و تسهیل این مبادلات را انجام می‌دهند. تبادلاتی چون «فروش محصولات با فناوری پیشرفته»، «انتقال دانش فنی» و «جذب سرمایه برای اختراعات و استارتاپ‌ها» که نیازمند استفاده از توان داخلی است در این مقوله می گنجد.

فن‌بازارها و کارگزاران تجارت فناوری برای تسهیل و تسریع این تبادلات فناورانه به میدان می‌آیند و پس از کسب آموزش‌های لازم از فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کار تجارت فناوری را شتاب می‌دهند.

اما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این پلت‌فرم پا را فراتر گذاشته و قصداجرای برنامه‌های بین‌المللی در شبکه فن بازار را دارد. کاری که به توسعه صادرات محصولات و خدمات دانشی و فناورانه ایران به بیرون از مرزها منجر می شود.

هرچند که این کار در شرایط فعلی کمی دشوار و زمان‌بر است؛ اما با حمایت این شبکه قرار است ارتباطات بین المللی کارگزاران تجارت فناوری با کارگزاران دیگر کشورها بیشتر شود. در حال حاضر شبکه فن‌بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میزبان چهار هزار و 345 شرکت است و 14 هزار و 81 محصول را مورد حمایت قرار داده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.