کدخبر :2597 پرینت
30 اردیبهشت 1391 - 14:39

سمینار دوسالانه‎ی «بررسی مسایل مطبوعات ایران» برگزار می‎شود

متن خبر
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‎ی علل وقفه‎ی هشت ساله‎ی برگزاری سمینار «بررسی مسایل مطبوعات ایران» گفت: این سمینار ظرفیت برگزاری هر ساله ندارد و مقالات منتشر شده در این همایش باید در فضای رسانه‌ای مورد نقد و بررسی قرارگیرد؛ در این راستا این سمینار از این پس به صورت دوسالانه برگزار می‌شود.
 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی ارتباطات و فناوری اطلاعات (سیتنا)، محمد جعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که امروز شنبه 30 اردیبهشت‎ماه در نشست خبری چهارمین سمینار مسایل مطبوعات ایران، سخن می‎گفت، در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا مبنی بر علل وقفه 8 ساله برگزاری این سمینار پس از سال 83، گفت: علت دیر اجرا شدن این برنامه به زمان مدیریت من بر نمی‌گردد، اما در برنامه تقویمی سال 90، این سمینار جزو اصلی ترین 70 برنامه ما بود چراکه من ضرورت این کار را احساس می کردم.

وی ادامه داد: علت برگزاری نشدن این سمینار به صورت هر ساله، شاید این باشد که این سمینار ظرفیت برگزاری هر ساله را ندارد. چون مقدمات این کار بسیار طولانی است و نوشتن مقاله نیز زمان زیادی می خواهد و مانند یادداشت نیست و یک زمان تحقیقاتی و مطالعاتی می‌طلبد.

وی افزود: این سمینار درباره آینده مطبوعات سخن می گوید و نه درباره گذشته؛ چون موضوع این سمینار نگاه رو به جلو دارد و این که چه باید بکنیم تا این‌که چه اتفاقی افتاده در گذشته افتاده است و معتقدیم نگاه به عقب درست نیست.

جعفرزاده با بیان این‌که وقتی یک مجموعه مقاله از این سمینار منتشر می‌شود باید در فضای رسانه‌ای مورد نقد و بررسی قرارگیرد، افزود: معتقدم این سمینار باید به صورت دوسالانه برگزار شود و این ظرفیت را دارد.

وی تاکید کرد: حوزه رسانه نیز مانند سایر حوزه ها و حتی بیشتر از آن با تغییرات و فناوری‌های جدید روبه رو است و باید تلاش کنیم تا با این تغییرات سازگار شویم.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که این سمینار از این پس به صورت دوسالانه برگزار شود. 

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در قبال حذف رشته روزنامه‌نگاری از رشته‌های دانشگاه علامه طباطبایی موضع‌گیری کرد و نسبت به عواقب احتمالی این مساله هشدار داد.

وی ادامه داد: من تصور نمی‌کنم آن‌ها بنا داشته باشند چنین کاری بکنند و تا این لحظه هم متن مکتوبی به دست من نرسیده است. 

این مقام مسوول با اشاره به اهمیت رشته روزنامه‌نگاری در ارتقای دانش فعالان این حرفه، افزود: انکار رسانه یعنی انکار حرکت جهان. نمی‌توان اهمیت رسانه و نیروی انسانی آن یعنی خبرنگاران را انکار کرد.

محمدزاده اضافه کرد: خواهش ما از دوستان دانشگاه علامه طباطبایی و وزارت علوم این است که رشته روزنامه‌نگاری را جدی‌تر بگیرند. البته اکنون دانشکده خبر بسیار خوب و موثر کار می‌کند، در کنار آن دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه تهران هم رشته روزنامه‌نگاری دارند.

معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد اظهار کرد: من از واقعیت این قضیه بی‌اطلاعم و امیدوارم این اتفاق نیفتد و ما در مهر سال آینده نیز همچنان شاهد گسترش رشته روزنامه‌نگاری در دانشگاه علامه طباطبایی باشیم.

وی تاکید کرد: البته این ضرورت که باید رشته روزنامه‌نگاری تقویت شود نه این‌که حذف شود، خودش را بر جامعه و فضای دانشگاهی و رسانه‌ای کشور تحمیل خواهد کرد و بعید می‌دانم این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

http://citna.ir

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.