کدخبر :259345 پرینت
29 تیر 1400 - 11:01

با ویژگی‌های سامانه بام آشنا شوید

ارائه خدمات بانکی از طریق سامانه اینترنتی و همراه بانک، حضور مردم در بانک ها را کمتر و خدمات بانکی را در هر جا و زمانی در اختیار مشتریان قرار داد. به مانند سایر بانک ها، بانک ملی نیز با رونمایی از سامانه بام و همراه بانک بام خدمات بانکی متنوعی را برای استفاده کاربران ارائه کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، ترافیک کلافه کننده و شلوغی صف های طولانی و کسل کننده، انجام کارهای بانکی را به یک دردسر تبدیل کرده بود تا اینکه در ابتدا با نصب دستگاه های خودپرداز، راه اندازی بانکداری اینترنتی و در نهایت ورود اپلیکیشن بانکی به گوشی های همراه ارائه خدمات بانکی متحول شد. بانک ملی از پیشگامان بانکداری الکترونیک با رونمایی از سامانه بام کامل‌ترین خدمات بانکداری الکترونیک را ارائه داد.
بانک هایی که اپلیکیشن پرداخت کاربر پسند و با کیفیتی ارائه می دهند مشتریان بیشتری را جذب می کنند. خدمات بانکی به صورت الکترونیکی زمانی ارزشمند خواهد بود که مردم برای انجام خدمات بانکی دیگر نباید نگران زمان و مکان باشند و به صورت آنی با گوشی همراه و اینترنت فعال کارهای بانکی خود را انجام دهند.

معطلی در بانک ها برای افتتاح حساب خود یا دیگر اعضای خانواده را بیشتر مردم تجربه کرده اند اما در حال حاضر با استفاده از سامانه بام بانک ملی افراد می توانند به راحتی افتتاح حساب را انجام دهند و از حسابی دیگر به حساب تازه افتتاح شده پول انتقال دهند.

ویژگی های سامانه بام چیست؟

پرداخت قبض های خدماتی از جمله گاز، آب، برق و تلفن دیگر یک معضل نیست که برخی اوقات بخاطر اینکه فرد وقت کافی برای پرداخت و حضور در بانک را نداشت امتیاز وی توسط دستگاه خدمات رسان قطع می‌شد اما امروز در سامانه بام یا همراه بانک بام این امکان وجود دارد با وارد کردن شناسه پرداخت و شناسه واریز قبض های خود را به راحتی و در داخل خانه و یا محل کار پرداخت کنید.
در سامانه بام علاوه بر پرداخت اقساط خود این امکان وجود دارد با وارد کردن شماره تسهیلات بانک ملی دیگران نسبت به پرداخت اقساط آنها نیز اقدام کنید. این قابلیت سامانه بام از آنجا که ممکن است فردی برای پرداخت تسهیلات به سامانه خود دسترسی نداشته باشد بسیار ارزشمند است. در گذشته افراد زیادی در پشت باجه های بانکی برای باز پرداخت اقساط صف می کشیدند، در حالی که با اضافه شدن این خدمت یک نفر از طریق سامانه بانکی خود اقساط دیگران را به راحتی پرداخت می کند.

انتقال پول با امنیت بالا

خدمات انتقال پول از حسابی به حساب دیگر با استفاده از سامانه بام بانک ملی که توسط شرکت داده ورزی سداد پشتیبانی می شود بسیار آسان و با امنیت کامل انجام می شود. در انتقال وجه این امکان وجود دارد که هم انتقال درون بانکی و هم انتقال شتابی انجام شود که از روی مبلغ و مقصد تراکنش به صورت هوشمند نوع انتقال (ساتنا، پایا و...) را تشخیص می دهد.
یکی دیگر از امکانات انتقال پول در سامانه بام تشخیص بانک مقصد از روی شماره حساب یا شماره شبا و امکان تایید چند مرحله ای انتقال پول است. همچنین مشخصات کارت و حساب اشخاص بطور خودکار به لیست دفترچه تماس اضافه می شود.
در صورت فعال بودن رمز دوم می توانید از طریق سامانه همه کارت های بانک ملی خود را مسدود کنید. معمولا افرادی که کارت های خود را گم می کنند جهت داشتن امنیت و جلوگیری از سواستفاده های احتمالی از طریق سامانه و یا اپلیکیشن پرداخت کارت های بانکی خود را مسدود می کنند.

[node:title]

مشاهده جزئیات تسهیلات

در بخش صورتحساب تسهیلات امکان مشاهده جزئیات تسهیلات، امکان مشاهده تعداد اقساط پرداختی، مشاهده تراکنشهای تسهیلات و دیدن نمودار وضعیت بازپرداخت قسط ها وجود دارد. با استفاده از این خدمات مالی، برنامه ریزی مالی به راحتی انجام می شود.
شرایط وضعیت بازپرداخت تسهیلات در سامانه بام رنگ بندی شده است. برای بازپرداخت بسیار منظم رنگ فیروزه ای، بازپرداخت منظم رنگ زرد، بازپرداخت به نسبت منظم رنگ نارنجی و بازپرداخت نامنظم رنگ قرمز تعلق می گیرد. از این روش مشتریان آخرین وضعیت اعتباری خود را می دانند و برای بهبود آن اقدام خواهند کرد.
سامانه بام دغدغه دستکاری چک های صادر شده را از بین برده است. مشتریان بانک ملی با ورود به سامانه علاوه بر استعلام وضعیت چک، این امکان برایشان فراهم شده است تا مبلغ چک صادر شده را تعیین کنند.

شارژ خودکار سیم کارت

خدمت دیگری که توسط شرکت داده ورزی سداد طراحی شده و در اپلیکیشن بام و سایت بانک ملی فعال شده شارژ سیم کارت های همراه اول و ایرانسل است. هرگاه اعتبار سیم کارت رو به پایان باشد به صورت خودکار توسط اپلیکیشن بام سیم کارت شما بر اساس مبلغی که تعیین کرده اید شارژ می شود. همچنین در آخرین نسخه برنامه امکان مشاهده تاریخچه شارژ و خرید پین شارژ وجود دارد.
خرید شارژ مستقیم تا سقف 50 هزار تومان، خرید شارژ بصورت پین تا سقف 20 هزار تومان، خرید اینترنت تا سقف 20 هزار تومان و همچنین خرید روزانه تا سقف 250 هزار تومان شارژ در اپلیکیشن بام وجود دارد.
هر چند حساب نزد بانک ملی داشته باشید به صورت مختصر برای شما نمایش داده خواهد شد. اطلاعاتی که نمایش داده می شود شامل نوع حساب، شماره حساب و موجودی حساب است. همچنین در بخش صورتحساب می توانید تاریخچه تراکنش ها و جزئیات آنها در بازه زمانی هفتگی و ماهانه بصورت نمودار را مشاهد کنید.

[node:title]

نحوه ثبت نام در سامانه بام

برای ثبت نام در سامانه بام ورود کد ملی، فعال بودن سامانه پیام کوتاه بر روی یکی از حساب های بانک ملی خود، اطلاعات عابر بانک ( شماره کارت ، تاریخ انقضای کارت و CVV2) نیاز است.
در ابتدا وارد سایت بانک ملی و به بخش سامانه بام مراجعه کنید. در صفحه ای که پیش روی شما قرار می گیرد کد ملی و شماره همراهی که پیامک آن به یکی از حساب های بانک ملی شما وصل است وارد کنید بعد از زدن کلید ثبت نام شناسه ای به خط همراه شما جهت فعال سازی ارسال می شود.
در صفحه دومی که به آن انتقال داده می شوید باید کدی که به گوشی شما وارد شده را به همراه تاریخ تولد وارد کنید و در انتها آیکون ثبت رمز فعالسازی را بزنید تا به صفحه دیگری هدایت شوید.
در این صفحه متن توافق نامه سامانه بام روبروی شما قرار می گیرد این صفحه را کامل مطالعه کنید بعد تیک جلوی قبول می کنم را بزنید و با کلیک کردن بر روی موافقم به صفحه آخر هدایت خواهید شد. در پایان نام کاربری و رمز عبور خود را انتخاب کنید و بر روی ساخت نام کاربری کلیک کنید. اینک شما می توانید از خدمات بانکی سامانه بام بانک ملی استفاده کنید.
در انتخاب نام کاربری و پسورد به این نکته توجه داشته باشید رمز عبور حداقل هشت کاراکتر و از حروف و اعداد انگلیسی باشد. برای اینکه رمز به سادگی حدس زده نشود حتما رمز را ترکیبی انتخاب و از یک یا دو کاراکتر در تعیین رمز استفاده کنید.

[node:title]

ویژگی های اپلیکیشن بام

تمامی بانک ها بیشتر خدمات خود را از طریق بانکداری الکترونیکی و برنامه همراه بانک ارائه می دهند و به صورت مستمر از بروزرسانی آخرین نسخه دریغ نخواهند کرد، به همین دلیل بازار رقابت در ارائه خدمات بانکی بسیار سخت و نفس گیر است. خدمات بهتر و دارای کیفیت منجر به جذب مشتری بیشتر برای بانک ها خواهد شد.
سرعت برنامه های همراه بانک و سامانه های بانکی از دغدغه های کاربران است. به دلیل فشارهای اقتصادی و فعالیت های روزانه صبر و طاقت انسان ها پایین آمده و کاربر علاقه ای به استفاده از برنامه های کم سرعت و کسل کننده را ندارند به همین دلیل طراحان برنامه های بانکی به این نکته توجه ویژه دارند. اپلیکیشن بام بانک ملی با پشتیبانی شرکت داده ورزی سداد با طراحی بی نقصی که دارد سرعت را در اولویت کاری خود قرار داده است.
کاربر هنگام استفاده از برنامه یا سامانه بانکی باید بتواند از لحاظ گرافیکی با برنامه ارتباط برقرار کند تا از فعالیت خود در آن برنامه لذت ببرد. طراحی همراه بانک بام در عین سادگی دارای جذابیت و زیبایی خاص خود است که کاربر در هنگام استفاده از این برنامه احساس خوبی را بدست می آورد.
یکی از ویژگی های اپلیکیشن بام سادگی و استفاده آسان از آن است در این برنامه هیچ پیچیدگی برای کاربر وجود ندارد و تمامی کاربران با سطح سواد مختلف می توانند به راحتی از برنامه بام استفاده کنند و تراکنش های بانکی را بدون دردسر و پیچیدگی انجام دهند.

[node:title]

امنیت را در اولویت قرار دهید

اپلیکیشن های پرداخت زیادی برای نصب وجود دارد که با نصب آنها امکان خدمات پرداخت فراهم می شود اما امنیت در خدمات مالی دارای اهمیت ویژه ای است که اگر کوچکترین اشتباهی انجام دهید ممکن است حساب شما خالی و یا سو استفاده های از حساب انجام شود پس نباید به هر برنامه ای اعتماد داشت.
در مرحله اول پشتیبانی و سابقه برنامه ها را بررسی کنید به عنوان مثال اپلیکیشن بام مختص بانک ملی است که حتی نام آن اعتماد می آفریند و توسط شرکت معتبری به اسم داده ورزی سداد پشتیبانی می شود. البته ناگفته نماند حتی این برنامه را نیز باید از درگاه های معتبر مانند سایت بانک ملی دانلود و بر روی گوشی همراه نصب کرد.
برای اینکه در استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی با مشکل مواجه نشوید و از حساب های بانکی شما سو استفاده نشود باید نکات امنیتی را رعایت کنید به عنوان مثال: اطلاعات شخصی خود را از جمله مشخصات مندرج روی کارت، نام کاربری و رمز عبور، رمز دوم عابر بانک و اطلاعات حساب ها را در اختیار هیچ فردی قرار ندهید و در حفظ آن کوشا باشید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.