کدخبر :253406 پرینت
22 دی 1399 - 10:21

حمایت از پارک‌های علم و فناوری؛ زمینه‌ساز پیشبرد اهداف اقتصادی است

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، حمایت از پارک‌های علم و فناوری کشور را زمینه‌ساز پیشبرد اهداف اقتصادی در کشور، توصیف کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر منصور غلامی، در آیین آغاز برنامه گرنت فناوری که امروز (یکشنبه) به صورت مجازی و حضوری در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، "حمایت از پارک‌های علم و فناوری کشور را زمینه‌ساز پیشبرد اهداف اقتصادی در کشور" توصیف کرد.

وی، تاکید کرد: در شرایط زمانی خاصی هستیم که انتظارات جامعه ایجاب می‌کند که علم و فناوری به توسعه، رفاه و اقتصاد کشور کمک کند و تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه مسیر حرکتی که از دو دهه پیش آغاز شده امروز به مرحله تولید، باروری و بازدهی رسیده است به گونه‌ای که هم‌اکنون در همه استان‌ها حداقل یک پارک علم و فناوری وجود دارد و پارک های علم و فناوری تخصصی نیز ایجاد شده که باعث اشتغال و تولیدات ارزشمندی در سطح استان‌ها گردیده است.

وزیر علوم افزود: تولیدات ارزشمند داخلی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان باعث پیشبرد روند توسعه اقتصادی در کشور شده و اکوسیستمی ایجاد کرده که خود یک زیست بوم فعال و ثمربخش در هر استان به شمار می‌رود و باعث برکات بسیار در سطح استان‌ها شده است.

وزارت علوم هم بر حسب وظیفه و هم بر حسب ساختاری که دارد و به لحاظ ضرورت‌های موجود، سیاست خود را بر حمایت از مراکز علم و فناوری پایه‌ریزی کرده است و در این راستا برای بخش خصوصی نیز جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته است.

دکتر غلامی گفت: تحریم‌ها در کنار مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده است منشا خیر هم بوده و در این مسیر ما برای کم کردن آثار تحریم‌ها نگاه واقع بینانه‌تری به علم و فناوری در داخل کشور داشته‌ایم. حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری باعث توسعه کشور در این دوران خاص می‌شود، لذا باید تلاش کنیم شتاب این فعالیت‌ها و برنامه‌ها کند نشود و در سیاست‌گذاری‌ها به ظرفیت‌های علم و فناوری کشور توجه خاص شود که دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در این مسیر قدم‌های بسیار خوبی را برداشته اند.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری پارک فاوا و دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم برای اجرای مرحله اول گرنت فناوری به امضاء رسید و از خیرین فناوری استان سمنان نیز قدردانی شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.