کدخبر :223672 پرینت
17 دی 1397 - 10:24

اپل، آمازون و گوگل را به طور مستقیم هدف قرار داد

شرکت اپل در جریان رویداد فناوری CES یک متلک دیواری سنگین علیه رقبای خود منتشر کرده است. این متلک دیواری از آن جهت اهمیت دارد که به طور مستقیم آمازون و گوگل را هدف قرار داده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، اپل روی دیوار یک هتل در مجاورت بزرگترین کنفرانس فناوری سال 2019 یک بنر بزرگ نصب کرده است. جالب است که اپل معمولا در CES حضور ندارد اما امسال این آگهی را به دیوار هتلی درست رو به روی محل برگزاری رویداد CES نصب کرده است.

متن این آگهی به حفظ حریم خصوصی کاربران از سوی شرکت اپل، تاکید دارد و این کنایه ای واضح است برای آمازون و گوگل. 2 شرکت مذکور، در رویداد CES امسال با دستیارهای صوتی خود حضور دارند. آگهی اپل در یک هتل مقابل مرکز رویداد CES2019 لاس وگاس ظاهر شده است.

پیامی که در حدود ارتفاع طبقه 13 ساختمان قرار دارد، می گوید: "آنچه در آیفون شما اتفاق می افتد، در آیفون شما باقی می ماند" در بخش پایین این پیام نیز آدرس اینترنتی وب سایت حفظ حریم خصوصی اپل درج شده است. اگرچه این آگهی به طور مشخص به آیفون اشاره می کند، اما یک پیام گسترده تر در مورد شرکت های فعال در حوزه فناوری دارد که در حوزه فناوری با یکدیگر رقابت دارند.

پیام اپل روشن است: ما تلاش نمی کنیم داده های شما را به فروش برسانیم، در حالی که آمازون و گوگل از اطلاعات شما استفاده می کنند ( گاهی اوقات به صورت ناشناس ) و سعی می کنند اطلاعات شما را به فروش برسانند.این در حالی است که گوگل اعلام کرده است میزان حضور خود را در CES امسال نسبت به سال گذشته 3 برابر می کند.

در واقع اپل تلاش می کند بازی باخته را به نفع خود تمام کند چرا که اگرچه اپل "هو پاد" دارد، اما این محصول به اندازه آمازون اکو یا دستیار گوگل محبوب نیست. در ضمن داده های ماه نوامبر شرکت تحقیقاتی Canalys نشان می دهد که آمازون و گوگل به ترتیب با 31.9 و 29.8 درصد سهم قابل توجهی از بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده اند، در حالی که اپل با سقوط ارزش سهام و سقوط کلی فروش خود حتی به عنوان یک بازیکن بزرگ به حساب نمی آید.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.