کدخبر :220463 پرینت
09 آبان 1397 - 13:03

یکی از نقاط قوت ما تنوع تجهیزات و ارائه به شبکه مخابراتی کشور است

مدیرعامل شرکت آزمون کیفیت، گفت: یکی از موفقیت های آزمون کیفیت تنوعی است که در تجهیزات و ارائه آن به شبکه مخابرات، شبکه زیرساخت سازمان تنظیم واز این قبیل داشته ایم و این تنوع محصولات باعث موفقیت شرکت شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علیرضا احتشامی فر در گفت‌وگو با ماهنامه نسل چهارم به معرفی محصولات جدید این شرکت پرداخت و گفت: خوشبختانه شرکت ما، تعدادی شرکت زیرمجموعه دارد که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند؛ شرکت تحقیق و توسعه و ارتباط، شرکت پیام گستر، شرکت عصر ارتباطات مبین و شرکت پارس هما  پرتو که در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: شرکت آزمون کیفیت از سال 1372 تاسیس شده است و تا کنون چندین پروژه ملی انجام داده است که پروژه‌های به ثمر نشسته شامل پروژه مسکن مهر در 20 استان بوده است که تمام ساختمان های مسکن مهر را به تجهیزات تلفن و دیتا مجهز کردیم. پروژه اجرای فیبرنوری از دیگر پروژه های ما بوده است که در شرکت زیرساخت، شش هزار کیلومتر تا امروز به ثمر رسانده ایم. پروژه اجرای مرکز بین الملل شرکت زیرساخت در ساختمان LCT نصب شده است و نرم افزار OSSPSS که یکی از پروژه های بسیار بزرگ شرکت است هم یک سال است که در زیرساخت عملیاتی شده است و امیدواریم بتوانیم از این نرم افزار برای انتقال و دیتا در همین شرکت استفاده کنیم.

مدیرعامل  شرکت آزمون کیفیت، اظهار کرد: این نرم افزار صد در صد داخلی است و امسال توسط وزیر محترم ارتباطات رونمایی شد.

وی، ادامه داد: محصول دیگری که امسال رونمایی کردیم سیستم‌های DWDM و CWDM است که با تیم تحقیق و توسعه  قوی که در این حوزه ایجاد کردیم، قابلیت ارتقاء این سیستم تا 100 گیگ و 200 گیگ را خواهیم داشت و تا دو الی سه ماه آینده عملیاتی خواهیم کرد.

احتشامی‌فر، خاطرنشان کرد: پروژه های دیگری به صورت متنوع در این شرکت انجام شده است که موفقیت شرکت آزمون کیفیت به واسطه داشتن هزار نیروی فنی و پرسنل فنی است، متاسفانه امسال ده درصد تعدیل نیرو داشتیم اما با این حال نیروهای بسیار وفاداری داریم چرا که هر کدام از این نیروها حدود 20 سال است که با  ما همراه هستند.

وی، ادامه داد: یکی از موفقیت های آزمون کیفیت تنوعی است که در تجهیزات و ارائه آن به شبکه مخابرات، شبکه زیرساخت سازمان تنظیم واز این قبیل داشته ایم و این تنوع محصولات باعث موفقیت شرکت شده است.

احتشامی فر، گفت: هم اکنون حدود 89 محصول یا تجهیزات را ارائه داده ایم و در شبکه عملیاتی شده است.همکاران مرتب به دنبال مسیرها و تجهیزات جدیدی هستند و سعی کردیم که تجهیزات تولید داخل باشد مخصوصا تمام نرم افزارها که تولید داخل است، ولی بعضی از محصولات را با انتقال تکنولوژی و همکاری با وندور خارجی انجام داده ایم. تلاش می‌کنیم در سال آینده با توجه به شرایط موجود، افزایش نیروی انسانی داشته باشیم و اشتغال را در شرکت بالا بریم و این تنوع را با توجه به برنامه ریزی که در دست داریم به 120 محصول برسانیم، یعنی ما امروز با لیست می توانیم 89 تجهیزاتی که در شبکه زیر بار رفته است را ارائه دهیم. درسال آینده این تجهیزات را به 120 خواهیم رساند و اشتغال بیشتری را ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود: مسلما تحریم ها تاثیر مستقیم دارد، برای مثال وقتی شما قبلا قراردادی را با دلار 3 هزار تومان انجام دادید و مناقصه ای را برنده شده اید و امروز اگر ارز نیما را بخواهیم در نظر بگیریم دلار 9 هزار تومان است، مسلما 3 برابر ارز افزایش پیدا کرده است، لذا اگر وزیر محترم ارتباطات و همکاران زیرمجموعه تدبیر کنند، ما قراردادهایی که باز است و نیمی  از آنها تحویل شده و نیمی باقی مانده و جزو تعهدات ما است را می‌توانیم به نحوی با تعدیل برنامه بودجه انجام دهیم یا با فسق قرارداد، در مناقصات جدید با رویکرد جدید و قیمت جدید وارد شویم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.