کدخبر :196372 پرینت
10 بهمن 1395 - 13:25

قاضی فدرال آمریکا بازگرداندن شهروندان هفت کشور مسلمان را متوقف کرد

یک قاضی فدرال آمریکا دستور داده است که بخش‌هایی از فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور مبنی بر منع ورود شهروندان هفت کشور به ایالات متحده و بازگرداندن آنها، موقتا متوقف شود.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از بی بی سی، براساس دستور این قاضی روند بازداشت، اخراج و استرداد کسانی که با ویزای قانونی وارد آمریکا شده اند یا پناهنده هستند، "موقتا متوقف شده است."

اتحادیه آزادی‌های مدنی شهروندان آمریکا روز شنبه (۲۸ ژانویه) در واکنش به فرمان ترامپ، شکایتی را علیه او به دادگاه ارائه کرده است.

این اتحادیه می‌گوید که قاضی دستور داده است افراد بازداشت شده از عواقب دستور ترامپ در امان بمانند و به کشورشان باز پس فرستاده نشوند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی شهروندان آمریکا تخمین می‌زند که پس از فرمان ترامپ بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر در فرودگاه‌های آمریکا یا در بخش ترانزیت بازداشت شده باشند.

همزمان گزارش شده است که وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته است که دستور رئیس جمهوری آمریکا، فقط تعداد کمی را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته مقامات این وزارت‌خانه دستور ترامپ "به قوت خود باقی است"و این دستور "اولین قدم در کنترل مجدد مرزهای آمریکا و امنیت ملی است."

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه دستوری را با عنوان "حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی" امضا کرد که بر اساس آن ورود پناهجویان به آمریکا به مدت چهار ماه معلق شد و بازدید شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان از جمله ایرانیان به آمریکا در همین مدت زمان ممنوع شد.

تصمیم دادگاه در شرایطی صادر شده است که صدها شهروند آمریکا در چندین فرودگاه در ایالت‌های مختلف آمریکا علیه سیاست‌های مهاجرتی جدید آقای ترامپ دست به تظاهرات زده بودند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.