افزایش ظرفیت انتقال بین استانی شاتل به 100 گیگابیت بر ثانیه
رییس هیات مدیره شرکت شاتل، گفت: «در راستای شبکه ملی اطلاعات، شرکت شاتل 13 شبکه تحویل محتوا یا CDN در شهرهای اصلی کشور یعنی تهران، تبریز، شیراز، اصفهان، کرج، مشهد، رشت، آمل، ساری، کرج، بابل، قم و کرمان نصب و راه اندازی کرده است.»
به گزارش سیتنا، حسن شانه ساز زاده با اشاره به راهاندازی رسمی فاز اول شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت به فعالیت شرکتهای اینترنتی در این زمینه اشاره کرد و ضمن برشمردن یکی از مشکلاتی که مانع از راهاندازی سریع شبکه ملی اطلاعات در گذشته شده است، گفت: «از جمله مشکلاتی که در چند سال گذشته در بخش توسعه اینترنت با آن مواجه بودهایم عدم دسترسی شهروندان به اینترنت پرسرعت در استانهای دور افتاده کشور بود. اپراتورهای تلفنهمراه نیز عمدتا" ارائه سرویسهای خود را متمرکز شهرهای اصلی کشور کرده بودند. همچنین شرکتهای مخابراتی هم با وجود الزامات مصوبههای سازمان تنظیم مقررات حاضر به ارائه امکانات در شهرهای مختلف کشور به ارائهکنندگان سرویس اینترنت نبودند. به همین دلیل شاتل در ماههای گذشته با 13 مخابرات استانی قرارداد مشارکت امضا کرده است.»
وی افزود: «هم اکنون با این قراردادهای مشارکت شاتل توانسته در 200 شهر و 300 مرکز مخابراتی جدید سرویس اینترنت خود را در اختیار کاربران بگذارد. در واقع شاتل نقاط حضور خود در شهرهای کشور را در یک سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش داده است. افزون بر این، برای آن که کاربران با بهترین کیفیت به شبکهی ملی اطلاعات متصل باشند، ظرفیت انتقال بین استانی را در مجموع به 100 گیگا بیت بر ثانیه رسانده ایم.»
به گفته وی شاتل امکان Multi- Rating را نیز در شبکه ملی اطلاعات فراهم کرده است. قابلیتی که کاهش هزینه کاربران را به دنبال دارد و در واقع باعث تشویق استفاده کاربران از این شبکه میشود.
بر اساس اظهارات شانه ساز زاده یکی دیگر از عواملی که باعث میشود شبکه ملی اطلاعات برای کاربران کاربردی و مزیتی به همراه داشته باشد تولید محتوای باکیفیت است. وی در این خصوص میگوید: «شرکت شاتل ارایه خدمات خود را محدود به خدمات اینترنتی نکرده و با توجه به نیاز کشور به تولید محتوای باکیفیت بر بستر شبکه ملی اطلاعات، «سرزمین شاتل» را راهاندازی کرده است. در واقع شاتل با تمرکز بر علاقه کاربران در زمینه محتوا و سرگرمی سرویسهای گوناگون خود مانند دانلود سنتر، آپلود سنتر، گیم سنتر و ... را بر بستر «سرزمین شاتل» ارایه کرده است.»
او از توجه این شرکت به بازار محتوای ویدیویی اشاره و تصریح میکند: «با توجه به افزایش استفاده کاربران از فایلهای ویدیویی و در واقع رشد 70 درصدی ویدیو استریمینگ در دنیا، شاتل سرمایهگذاری ویژهای هم در این زمینه انجام داده است. حاصل این سرمایهگذاری، سرویس «نماوا» است. با این سرویس کاربران به راحتی و با کیفیت بالا به آخرین سریالها و فیلمهای روز ایران و جهان دسترسی خواهند داشت. همچنین با توجه به اهمیت قانون کپیرایت، محتوای قرار گرفته روی «نماوا» از طریق خرید حقوق معنوی (Right) از صاحبان محتوا تهیه میشود.»
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید