کدخبر :188051 پرینت
25 خرداد 1395 - 15:01

گفت‌وگوی تلفنی وزیر ارتباطات کشورمان با وزیر صنایع و اقتصاد آذربایجان

دکتر محمود واعظی، رئیس کمیسیون مشترک ایران - آذربایجان تلفنی با شاهین مصطفی یف، وزیر صنایع و اقتصاد آذربایجان و طرف آذری این کمیسیون در خصوص توسعه همکاریهای اقتصادی و تجاری فیمابین گفت‌وگو کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی با اشاره به سفر دکتر روحانی ریاست جمهوری ایران به باکو در آینده ای نزدیک، گفت: روابط دو کشور در حال حاضر از قوام و غنای بالایی برخوردار است و هیچ عاملی هم نمی تواند بر این روابط دوستانه و صمیمانه اثر منفی داشته باشد.

واعظی با مهم دانستن حفظ هوشیاری مسولین دو کشور در مقابل تبلیغات سوء، افزود: بسیاری از عوامل درونی و دشمنان بیرونی و بدخواهان دو کشور سعی دارند تا با برخی تبلیغات منفی و شایعه سازی های مبهم روابط دو کشور را دچار چالش و تخریب کنند که قطعا مسولین دو طرف باید ضمن هوشیاری و آگاهی نسبت به فعالیتها و اهداف آنها، با ابهام زدایی و بیان واقعیات مانع این گونه فضاسازی ها گردند.

در این گفت‌وگو دو طرف ضمن اعلام آمادگی و تاکید دوباره بر تسریع در اجرای توافقات صورت گرفته در آخرین اجلاس کمیسیون مشترک در تهران یادآور شدند که تسریع اجرای برخی موضوعات مانند احداث و تکمیل خط آهن قزوین - رشت- تهران، همکاریهای مشترک حوزه های نفتی دریای خزر، همکاری های حمل و نقلی و همکاری های بانکی باید در اولویت قرار گیرد.

همچنین طرفین بر این مساله تاکید کردند که در دولت تدبیر و امید راه توسعه روابط و مناسبات دو کشور به دلیل رویکرد مثبت مقامات و دولتها نسبت به یکدیگر و دوستی و علایق و مشترکات دو ملت ایران و آذربایجان دچار چالش یا محدودیت نخواهد شد.

در این گفت‌وگو مقرر شد تا تمهیدات و مقدمات لازم برای سفر دکتر روحانی به جمهوری آذربایجان فراهم گردد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.