کدخبر :186446 پرینت
06 اردیبهشت 1395 - 16:43

برنامه ششم توسعه پست تدوین شد

به دنبال تدوین برنامه ششم توسعه پست، اجرای این برنامه در دستور کار شرکت پست قرار گرفت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در نشستی با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین و جمعی از مدیران ستادی و اجرایی و مشاور مدیرعامل، برنامه ششم توسعه پست مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست مهندس مهری با تقدیر از همکاری گسترده بنیاد صنعتی ایران که در تدوین این برنامه با شرکت پست داشته اظهار داشت: پست به منظور روزآمدسازی و تطبیق با تحولات نوین، نیازمند مشاور و پیشنهادهای جدید است.
وی بر نگرش علمی و کارشناسی به موضوعات پستی تاکید و عنوان کرد: در همین ارتباط تقویت بخش مشاوران حوزه پست به صورت تخصصی با جدیت دنبال شود.
مدیرعامل جذب مشاوران بین المللی را برای شبکه پستی ضروری خواند و گفت: شورای عالی برنامه ریزی پست به ریاست دکتر صرافی زاده در اسرع وقت به منظور انجام اصلاحات برنامه با توجه به پویایی برنامه و نظارت و کنترل بر اجرای آن تشکیل گردد.
وی در همین ارتباط خواستار تدوین آیین نامه شورا و حضور اعضای هیات مدیره در جلسات آن شد.
مهندس مهری با اشاره به جهت گیری پست های دنیا به سوی کالا و خدمات یادآور شد: استفاده از توان بخش خصوصی در توسعه خدمات پستی نوین از برنامه های مهم شرکت پست به شمار می رود .
وی با بیان این که پست یک بنگاه اقتصادی به شمار می رود و تراز مالی و سودآوری آن مهم است، تصریح کرد: سرمایه گذاری های پستی باید هدفمند و نرخ بازگشت سرمایه مشخص باشد.
در ادامه دکتر صرافی زاده مشاور برنامه ششم توسعه پست ضمن تشریح روند تدوین آن افزود: تدوین برنامه ششم توسعه پست از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد و پس از گذشت یک سال پایان یافت که برای اجرا در دستور کار شرکت پست قرار گرفته است.
وی با اشاره به این که این برنامه با نگاه تعاملی و با همکاری مدیران و کارشناسان بخش های مختلف پست تهیه شده است، بیان داشت: برنامه ششم توسعه بخش پست کشور براساس اسناد بالادستی نظام برنامه ریزی کشور نظیر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، سیاست های ابلاغی ریاست محترم جمهوری ، چشم انداز بیست ساله نظام ،سیاست های برنامه اقتصاد مقاومتی و غیره تدوین گردیده است.
دکتر صرافی زاده در ادامه ضمن تشریح ساختار برنامه و تعیین چشم انداز، ماموریت، اهداف کلان، هداف کمی و استراتژی های شرکت پست، پروژه هایی را به منظور اجرایی کردن برنامه پیشنهاد نمود که به تصویب هیات مدیره رسید.
همچنین پیشنهاد ساختار اجرایی برنامه از سوی مشاور برنامه ارایه و مقرر شد این ساختار در شرکت ایجاد و تحت نظارت وی اجرا و کنترل شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.