کدخبر :185764 پرینت
07 فروردین 1395 - 15:51

گاف ١۶٠٠ میلیارد تومانی در صداوسیما

با گذشت بیش از یک ماه از برگزاری مزایده اگهی های صداوسیما این سازمان علاوه بر بحران مالی وارد بحران قانونی و پرونده ای ١۶٠٠ میلیارد تومانی شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سایت انتخاب ادعا کرد: سازمان صداوسیما در دوره های گذشته آگهی های خود را از طریق چند شرکت تبلیغاتی توزیع می کرد، بطور نمونه اگهی های جام جهانی را در مزایده ای به مبلغ بیش از ٢٠٠ میلیارد تومان به مزایده گذاشت و در سال قبل مجموعا بیش از هزار میلیارد تومان از این طریق به حساب سازمان واریز شد.

در سال جدید محمد سرافراز با پیشنهاد شهرزاد میرقلی خان بازرس ویژه و کاردار که توسط او معرفی شده بود ، تصمیم گرفت آگهی های سازمان را بطور کلی به مزایده بگذارد و در این راه با مخالفت هایی در درون سازمان و برخی نهادهای نظارتی مواجه شد اما به تذکرات توجه نکرده و مزایده برگزار شد.

گفته می شود ت. ه از افرادی که در دولت گذشته با حمایت مشایی ارتباطی در لندن برقرار کرده بود ، بعنوان فرد مورد نظر در این مزایده شرکت کرده و با همکاری یکی از بانکهای وابسته به وزارت رفاه در این مزایده معرفی می شود، اما پیش از برگزاری مزایده با دستور سازمان مدیریت و برنامه ریزی،  بانکهای دولتی از شرکت در این مزایده منع می شوند و بانک مذکور نیز قبل از بازگشایی پیشنهادات، کتبا انصراف خود را اعلام می کند.

با این وجود هاشمیان با ارائه ضمانت نامه ای که توسط شرکت سروش وابسته به سازمان تایید شده بود، پیشنهاد ١۶٠٠ میلیارد تومانی را ارایه می دهد اما قادر به اجرای تعهدات خود نمی شود.

با پیگیری موضوع مشخص می شود ضمانت نامه ١٠٠ میلیاردی ارایه شده توسط هاشمیان قابلیت اجرایی نداشته و در نهایت شرکت سروش متضمن اجرای ان است که وابسته به صداوسیماست.

اکنون صداوسیما با درامدی محقق نشده هزار میلیاردی، مزایده توام با تخلفات ١۶٠٠ میلیاردی، ضمانت نامه بی ارزش صد میلیاردی و پرونده تخلفات متعددی مواجه است که بابرکناری مدیرعامل سروش نیز گره ای از ان گشوده نشده است.

گفته می شود پیش ار برگزاری مزایده از سوی دفتر یکی از مقامات به صداوسیما در مورد عدم برگزاری مزایده با این شرایط، تذکر دلسوزانه داده شده بود که با بی اعتنایی مواجه شد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.