کدخبر :180156 پرینت
08 شهریور 1394 - 22:06

رایتل اپراتور پیشگام در راه‌اندازی سرویس‌های مبتنی بر شبکه‌ی ملی اطلاعات

در پی درخواست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اپراتورهای تلفن همراه برای سرمایه‌گذاری در شبکه ملی اطلاعات، بررسی عملکرد رایتل نشان می‌دهد که در این اپراتور بیش از 30 پرتال در حوزه‌های مختلف راه اندازی شده است که 90 درصد این سرویس‌ها وابسته به اینترنت نیست و از ترافیک داخلی استفاده می­‌کند.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی، در مراسم افتتاح پروژه های همراه اول، در مورد شبکه ملی اطلاعات و دسترسی آزاد به اطلاعات، گفت:‌ دولت این قانون را جدی گرفته و در این زمینه سرمایه گذاری کرده است. مردم حتماً باید به شبکه های مفید دسترسی داشته باشند و هرچه در این زمینه اطلاعات به مردم بدهیم، آنها سود می کنند. امید ما این است که به کمک اپراتورها بخش قابل توجهی از این نیازها تأمین شود.

وزیر ارتباطات خواستار همکاری اپراتورها در زمینه شبکه ملی اطلاعات شد و افزود: هدف ما بها دادن بیشتر به اپراتورها است تا دولت همراه تحقق یابد و اپراتورها می توانند بخش قابل توجهی از این شبکه را تکمیل و روی آن سرمایه گذاری کنند.

در همین حال، مهندس سید مجید صدری، مدیرعامل رایتل در مراسم انعقاد تفاهمنامه‌ی ارایه‌ی خدمات ترابردپذیری شماره بین اپراتورهای تلفن همراه، گفته بود: از آنجایی که بیشتر مشترکان رایتل از دیتا استفاده می‌کنند، تلاش خود را بر روی دیتا و سرویس‌های ارزش افزوده متمرکز کردیم که در نتیجه آن سال گذشته بیش از 30 پرتال در حوزه‌های مختلف راه اندازی شد که 90 درصد این سرویس‌ها وابسته به اینترنت نیست و از ترافیک داخلی استفاده می­‌کند. در همین راستا برای تولید محتوا نیز با 140 شرکت داخلی قرارداد همکاری و تقسیم درآمد منعقد کرده‌ایم.

قابل ذکر است؛ صدری در حاشیه‌ی امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و ارائه‌ی آموزش‌های مهارتی آنلاین توسط رایتل بر بستر شبکه‌ی داخلی، تاکید کرده بود: خاصیت LMS‌هایی که اکنون وجود دارد این است که چون در بستر شبکه دیتاست هیچ خللی در ارتباط به وجود نمی‌آورد مگر آنکه شرکت رایتل قطع شود. این سیستم داخلی است و اگر اینترنت قطع شود، می‌توان به راحتی به آن دسترسی داشت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.