مدیرعامل شرکت تکوین الکترونیک در پاسخ به سیتنا: در آیندهی نزدیک هاب شرکت سامسونگ در منطقهی خاورمیانه خواهیم شد
مدیرعامل شرکت تکوین الکترونیک، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در خصوص برنامهریزی برای حضور در بازار منطقه و برداشت سهم حداکثری از بازار منطقهی خاورمیانه نیز گفت: با توجه به مزیت نسبی شرکت تکوین در منطقه، برنامهریزیها برای حضور مستقیم در بازار حوزهی خلیج فارس و کشورهای غربی از جمله عراق صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم در آیندهی نزدیک هاب شرکت سامسونگ در منطقهی خاورمیانه شویم.
به گزارش خبرنگار سیتنا، شرکت تکوین الکترونیک تولیدکنندهی انواع محصولات لوازم خانگی در ایران، در ادامهی بومی سازی تولیدات و انتقال تکنولوژی روز دنیا به ایران موفق شد خط دوم تولید ماشین لباسشویی سامسونگ را به خطوط تولیدات مختلف لوازم خانگی اضافه کند.
در همین راستا، "امیرحسین میرمحمدصادق" در نشست خبری که به مناسبت افتتاح خط دوم تولید لباسشویی در کارخانه تکوین الکترونیک برگزار شد، گفت: شرکت تکوین الکترونیک از دو سال گذشته در پی توافقات با شرکت سامسونگ و بومی سازی محصولات سامسونگ در بخش لوازم خانگی آغاز بکار کرد که در فاز اول با تولید جارو برقی در انواع مدلها و در فاز دوم با تولید انواع ماشین لباسشویی و یخچال فریزر به حوزهی تولید ورود کرد و هم اکنون نیز در طرح های توسعهای خود به افزایش خطوط تولید پرداخته است.
وی با تاکید بر هدف اصلی این شرکت در انتقال تکنولوژی و بومی سازی در کشور، افزود: هدف ما همراه با افزایش تولیدات، استفاده از تکنولوژی روز دنیا و تولید همزمان، با لحاظ استانداردهای سامسونگ میباشد.
وی در خصوص تولیدات کارخانهی تکوین الکترونیک، گفت: تولید موتور DIM لباسشویی سامسونگ با تکنولوژی روز دنیا برپایهی Digital Invertor، جدیدترین نوع موتورهای کم مصرف و بادوام است که توسط همین کارخانه در ایران به تولید انبوه خواهد رسید و در حال حاضر و شرایط پساتحریم با سامسونگ کره به توافق رسیدهایم تا نه تنها این تکنولوژی به ایران منتقل شود، بلکه ساخت تمامی قطعات با همین روش انتقال تکنولوژی به کارخانه ایران انتقال یابد.
وی، در خصوص بحث افزایش تعرفهی واردات لوازم خانگی کرهای، گفت: به نظر میرسد برداشت وزارت صنعت از نحوهی همکاری کرهایها در صنعت لوازم خانگی با ایران در شرایط تحریم یک سوءتفاهم بوده است، چرا که در زمان تحریم بسیاری از شرکتهای کرهای همچنان همکاری خود را با تولیدکنندگان ایرانی ادامه داده و حتی در نقل و انتقالات پول نیز ایران را مورد حمایت قرار دادهاند.
عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، افزود: بر این اساس با مذاکراتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته، این سوءتفاهم برطرف و افزایش تعرفهی واردات لوازم خانگی کرهای منتفی شده است.
وی تصریح کرد: تاکید وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید و صادرات کالاهای تولیدی است که در مشارکت کارخانههای ایرانی با خارجیها صورت میپذیرد و بر همین اساس برنامهها برای تولید با شرکتهای کرهای صادرات محور بوده و افزایش ظرفیت تولید بیش از مصرف داخل، زمینه را برای صادرات فراهم خواهد کرد.
وی، سهم کرهایها در بازار لوازم خانگی ایران را برای کالاهای مختلف متفاوت دانست و خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، ۷۰ درصد سهم بازار لباسشویی در ایران متعلق به کرهایها است و چینیها البته حضور ضعیفی در بازار لوازم خانگی دارند و هماکنون و در شرایط فعلی نیز درصد این حضور به شدت کاهش یافته است.
میرمحمد صادق با توجه به اشتغال مستقیم بیش از 700 نفر در واحد تولیدی تکوین، گفت: با افزایش خطوط تولید و انتقال تکنولوژی، این اشتغال به بیش از 1200 نفر افزایش مییابد.
مدیرعامل شرکت تکوین الکترونیک، در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در خصوص برنامهریزی برای حضور در بازار منطقه و برداشت سهم حداکثری از بازار منطقهی خاورمیانه نیز گفت: با توجه به مزیت نسبی شرکت تکوین در منطقه، برنامهریزیها برای حضور مستقیم در بازار حوزهی خلیج فارس و کشورهای غربی از جمله عراق صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم در آیندهی نزدیک هاب شرکت سامسونگ در منطقهی خاورمیانه شویم.
گزارش تصویری سیتنا از کارخانه شرکت تکوین الکترونیک مشتمل بر خطوط تولید محصولات لوازم خانگی سامسونگ در ایران (لباسشویی، جاروبرقی، تلویزیون و قطعات تزریقی) در ادامه آمده است:
افزودن دیدگاه جدید