تبدیل رایتل به یک پروژهی کاملا تجاری
مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه در کشور، یادآور شد: از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته این اپراتور در یک سال و نیم گذشته میتوان به خروج رایتل از یک پروژهی غیرتجاری و تبدیل آن به یک پروژهی کاملا تجاری اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس سید مجید صدری، مدیرعامل رایتل، در بازدید جمعی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از این اپراتور، گفت: به دلیل مسائل و مشکلات موجود بر سر راه توسعه اپراتور سوم، رایتل به صورت جدی کار خود را از سال 91 آغاز کرد و از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته این اپراتور در یک سال و نیم گذشته میتوان به خروج رایتل از یک پروژهی غیرتجاری و تبدیل آن به یک پروژهی کاملا تجاری اشاره کرد.
صدری تاکید کرد: از آنجایی که بیشتر مشترکان رایتل از دیتا استفاده میکنند، تلاش خود را بر روی دیتا و سرویسهای ارزش افزوده متمرکز کرده ایم که در نتیجه آن سال گذشته حدود 32 پرتال در حوزه های مختلف از جمله آموزش و تحقیقات راه اندازی شده که 90 درصد این سرویسها از ترافیک داخلی استفاده میکنند.
مدیرعامل رایتل همچنین با اشاره به رومینگ ملی، گفت: با تدبیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رایتل توانست از رومینگ ملی که ظرفیت بالقوه ای در کشور است بهرهمند شود.
وی در ادامه با تشریح اقدامات صورت گرفته در این اپراتور، گفت: تا اسفند ماه سال 92 رایتل 168 شهر را تحت پوشش داشت که این میزان تا این لحظه به 267 شهر رسیده است و تا پایان سال به 450 شهر خواهد رسید. همچنین در حوزه ی فنی در همان تاریخ یک هزار و 217 سایت فعال داشته ایم که این رقم در حال حاضر به دو هزار و 507 سایت و تا پایان سال به 4500 مورد خواهد رسید.
مدیرعامل رایتل ادامه داد: در حوزهی فروش سیمکارت نیز تا شهریور 92 یک میلیون و 750 هزار سیمکارت به فروش رسیده بود که این رقم در حال حاضر به پنج میلیون 750 هزار رسیده است و به امید خدا در پایان سال به یازده میلیون سیمکارت خواهد رسید. همچنین رایتل در اسفند ماه سال 92 یک میلیون مشترک فعال داشت اما در حال حاضر تعداد مشترکان فعال این اپراتور از مرز سه میلیون و نهصد هزار مشترک گذشته و تا پایان سال به هفت میلیون و پانصد هزار نفر خواهد رسید.
به گفته صدری، ترافیک ماهانه مصرفی این اپراتور در شهریور ماه سال 92 در حدود 300 ترابایت بود و در حال حاضر ترافیک مصرفی ماهیانه به یک میلیون و پانصد هزار ترابایت رسیده است که نشانگر رشد 500 درصدی در استفاده از ترافیک است.
وی در ادامه در خصوص اشتغالزایی این اپراتور گفت: رایتل در حال حاضر هزار نیروی مشغول به کار دارد که اکثر این افراد متخصصین حوزه 3G و 4G هستند، همچنین رایتل از طریق ایجاد اشتغال غیرمسقیم با ایجاد نه هزار نقطه عرضه و فروش محصولات خود در سراسر کشور و همکاری با 350 شرکت پیمانکار در مجموع بیش از 10 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: طبق گزارشهای ITU به ازای هر ده میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه شبکه های پهن باند 1.8 میلیون شغل در طول ده سال ایجاد خواهد شد لذا پیش بینی ما این است از محل سرمایه گذاری پروژه رایتل طی ده سال آینده بیش از صد هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: مطابق گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، افزایش استفاده از پهن باند علاوه بر ایجاد فرصت شغلی مستقیم، مشاغل غیر مستقیم را نیز در زمینههای توسعه و نگهداری شبکه، بازاریابی و فروش، سایت تجهیزات، شبکه فروش، شبکه تولید کنندگان محتوا، تامین کنندگان تجهیزات و خدمات فنی ایجاد خواهد کرد و رایتل در 18 ماه گذشته بخشی از این میزان را در قالب همکاری با 350 شرکت پیمانکار ایجاد کرده است و البته بدیهی است مشاغل غیر مستقیم پرشمار دیگری به واسطه ایجاد شبکهای با ظرفیت بیش از 5 میلیون مشترک، عرضه حدود 6 میلیون سیمکارت و مصرف ماهیانه 1 میلیون و پانصد هزار ترابایت ترافیک ایجاد شده است.
وی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به صورت گرفتن تحقیقی پیرامون گذراندن اوقات فراغت ایرانیان گفت: طی مطالعات صورت گرفته بخش بزرگی از جوانان زمانی طولانی را در شبانه روز صرف استفاده از شبکه های اجتماعی میکنند. در همین راستا رایتل در این مدت تمرکز خود را به طراحی، تولید و عرضه ی خدمات چند رسانه ای از محل محتوای بومی معطوف داشته است که به همکاری با سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همکاری با بیوت مراجع، انجمن سینمای جوان و شرکت های متنوعی به ارائه ی سبد محصولات محتوایی کاملا بومی منتهی شده است که افراد می توانند با حداقل هزینه از آن استفاده کنند.
وی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان در این خصوص که امکان برقراری تماس با مراجعین نمایندگان از طریق بستر رایتل وجود دارد یا خیر؟ گفت: سرویس APN یک شبکه اختصاصی در اختیار مخاطب قرار می دهد تا از طریق آن، صوت، تصویر و دیتا را بین کاربران اختصاصی خود به اشتراک بگذارد.
وی خاطرنشان کرد: این ارتباط میتواند بین اعضای یک خانواده و یا به طور مثال کارکنان یک کارخانه و یا شرکت باشد ضمن اینکه هزینه این ارتباط کمتر از تعرفه های عادی مکالمه با تلفن همراه محاسبه میشود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید