کدخبر :17635 پرینت
18 آبان 1393 - 15:58

واعظی، وعده داد: اجرای فاز نخست فیلترینگ هوشمند تا یک ماه دیگر/ تصمیم گیری نهایی در مورد تعرفه اینترنت موبایل تا دو هفته دیگر

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای فاز نخست سیستم فیلترینگ هوشمند تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: این سیستم به طور کامل ظرف شش ماه آینده اجرایی می شود.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمود واعظی در حاشیه سمینار تشریح برنامه های وزارت ارتباطات برای گذر به نسل جدید آدرس های عددی اینترنت، گفت: این وزارتخانه درصدد ارتقای سیستم فیلترینگ شبکه های اینترنتی است که بر این اساس توافقنامه ای میان شرکت ارتباطات زیرساخت و پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات ماه گذشته مبادله شد تا از نظر فنی، سیستم فیلترینگ سایت های اینترنتی ارتقا یابد.

 

وی با تاکید بر نگاه جدی دولت بر اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: سیاست ما این نیست که از یک پژوهشگاه برای اجرای این پروژه استفاده کنیم و قصد داریم از بخش های علمی و پژوهشی کشور برای راه اندازی فیلترینگ هوشمند بهره ببریم.

 

واعظی افزود: بر اساس این توافقنامه اجرای این پروژه آغاز شده و تا یک ماه آینده بخشی از فیلترینگ هوشمند اجرایی می شود و تا شش ماه دیگر نیز طرح فیلترینگ هوشمند به طور کامل در کشور عملیاتی خواهد شد.

 

تصمیم گیری نهایی در مورد تعرفه اینترنت موبایل تا دو هفته دیگر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص انتقاداتی که به تعرفه استفاده از اینترنت موبایل نسل سوم وارد است و از چندی پیش از سوی سازمان تنظیم مقررات اعلام شده، گفت: این تعرفه هنوز نهایی نیست.

 

وی افزود: تعرفه های اعلام شده بر اساس نظرات اپراتورهای موبایل در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت اما تصویب نهایی آن به دو هفته آینده موکول شد بر این اساس قصد داریم از نظرسنجی که از کاربران موبایل داشته ایم در تدوین این تعرفه های نهایی استفاده کنیم.

 

واعظی تصریح کرد: بر اساس آنچه که اپراتورها ادعا می کنند بسته های تعرفه ای مختلفی را با قیمت های مناسب به کاربران پیشنهاد داده اند اما تدوین نهایی این تعرفه ها تا دو هفته آینده تصمیم گیری می شود و در آن ملاحظات مردمی برای آن دسته از کاربرانی که از بسته های اینترنتی استفاده نمی کنند لحاظ خواهد شد.

 

پیوست فرهنگی با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی اجرایی می شود

وزیر ارتباطات در خصوص آخرین وضعیت تماس تصویری موبایل و پیوست فرهنگی که قرار بود در جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح شود، گفت: وزارت ارتباطات پیشنهاد خود در خصوص پیوست فرهنگی را به مرکز ملی فضای مجازی تقدیم کرده و در این زمینه هماهنگی های لازم از سوی این مرکز باید صورت گیرد.

 

وی گفت: زمانی که این پیوست از سوی مرکز ملی فضای مجازی ارائه شود شورای عالی فضای مجازی آمادگی بررسی و تصویب آن را خواهد داشت.

 

واعظی تاکید کرد: شورای عالی فضای مجازی در حوزه پیوست فرهنگی تنها کار سیاست گذاری را انجام می دهد و در این پیوست هم حقوق مردم و هم حقوق اپراتورهای موبایل دیده شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.