کدخبر :172825 پرینت
20 بهمن 1393 - 12:25

دکتر واعظی در جمع فعالان ICT استان گلستان:

وزارت ارتباطات از تولید محتوای بومی با خط و زبان فارسی حمایت می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این موضوع که حمایت از تولید محتوای بومی با خط و زبان فارسی از برنامه های وزارت ارتباطات است، گفت: به دلیل گستره زبان فارسی در منطقه این حمایت می تواند محدود به مرزهای کشور نشده و خارج از مرزها هم خواهان داشته باشد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی که به مناسبت دهه مبارک فجر به استان گلستان سفر کرده است در جلسه نخبگان و فعالان حوزه ICT استان گلستان شرکت کرد.

در این دیدار ابتدا تعدادی از فعالان، نخبگان، دانشگاهیان، شرکتهای دانش بنیان و بخش خصوصی حوزه ICT استان، نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی و استاندار گلستان به ارایه گزارشهایی از طرحها، پروژه ها و عملکرد خود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداختند.

در ادامه دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب، گفت: از خداوند متعال خواهان توفیق برای صیانت از میراث گرانبهای امام راحل عزیزمان می باشم.

واعظی با تقدیر از تلاشهای استاندار و مسئولین استان گلستان در تحقق ایده استان مجازی گفت: سیاست دولت و وزارت ارتباطات حمایت همه جانبه از بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان بومی است تا از محتوای بومی کشور خود استفاده نماییم.

واعظی با اشاره به عدم علاقه دولت به تصدی گری و یا رقابت با بخش خصوصی، گفت: ما باید از تواناییها و ظرفیتهای موجود در کشور استفاده نماییم تا بتوانیم زمینه توسعه و گسترش فعالیتها و در نتیجه ایجاد فضای اشتغال و کسب و کار را فراهم آوریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز خرسندی از تلاشهای جوانان و نخبگان و فعالان این استان برای استفاده یا به کارگیری فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف زندگی گفت: امروز باید ICT زیربنای توسعه هر کشور قرار گیرد تا زمینه توانمندسازی بخش های دیگر جامعه و کسب و کار را فراهم آورد.

وی کمک کردن وزارت ارتباطات به بخش خصوصی را یک وظیفه و هدف دانست و گفت: انتظار ما آن است که ابتدا فعالان و پژوهشگران و بخش خصوصی یک جوشش و کوششی را در درون خود ایجاد نماید آنگاه از ما به عنوان یک حامی طلب کمک کند.

واعظی با اشاره به سیاستهای دولت تدبیر و امید در حوزه ICT گفت: دولت قصد دارد فناوری اطلاعات را به عنوان پیشران توسعه، توانمندساز حوزه های دیگر و تسهیل کننده زندگی و کسب و کار در جامعه گسترش دهد که بسیار عملیاتی و کاربردی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این موضوع که حمایت از تولید محتوای بومی با خط و زبان فارسی از برنامه های وزارت ارتباطات است گفت: به دلیل گستره زبان فارسی در منطقه این حمایت می تواند محدود به مرزهای کشور نشده و خارج از مرزها هم خواهان داشته باشد.

واعظی با مطرح کردن طرح ایده تا محصول گفت: اصل بر آن است تا ایده پس از مطرح شدن وارد فضای تجاری شده و به محصول تبدیل گردد تا زمینه کسب و کار و اشتغال و درآمدزایی را فراهم سازد.

وی با بیان این نکته که ما دیتا سنتر استان را به یک بخش خصوصی واگذار کردیم گفت: این درخواست بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان بود که ما استقبال کرده و آن را در این استان محقق ساختیم

واعظی در ادامه گفت: در حال حاضر نسل سوم و بالاتر در چهار شهر سراسری شد و با تمهیداتی که نوسط وزارت ارتباطات و اپراتورها اندیشیده شد به سرعت در کل استان سراسری می شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.