کدخبر :171880 پرینت
06 دی 1393 - 13:59

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم پایان پروژه هم کدسازی:

با اجرای پروژه‌ی همکدسازی شاهد افت درآمد مخابرات استان‌ها بوده‌ایم

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در مراسم اتمام طرح ملی همکدسازی در کشور که با هزینه عملیاتی بالغ بر 2000 میلیارد تومان اجرا شده است، گفت: با توجه به مبلغ پالس پس از اجرای این طرح، شاهد افت درآمد استان‌ها بوده‌ایم.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس ابراهیمی صدرآبادی در مراسم اختتامیه‌ی اجرای طرح همکدسازی در تمامی استان های کشور، توسعه عدالت اجتماعی را سرلوحه کار دانست و گفت: حذف کد در ارتباطات درون استانی و همکدشدن تمامی شهرها، بخش ها و روستاها در یک استان ، هشت رقمی شدن شماره های تلفن ثابت در کل کشور، اختصاص یک شماره منحصر به فرد به مشترکان در کل استان، جلوگیری از تداخل در فایل‌های شارژینگ و Caller-ID و کاهش هزینه های مشترکان، از ویژگی های این طرح است.

ابراهیمی، اجرای این طرح را باعث کاهش حجم جداول شارژینگ و عدم تداخل فایل های شارژینگ دانست و افزود: منحصر به فرد شدن شماره گیری به سمت استان، متمرکز شدن پاسخگویی مراکز 118، رومینگ مناسب و راحت، افزایش مکالمات شهری با توجه به بیشترشدن مکالمات به میزان 5 درصد در هر سیکل از جمله تاثیرات اجرای این طرح در شبکه مخابرات کشور است.

وی ضمن اشاره به افت در آمد استان‌ها با توجه به مبلغ پالس پس از اجرای این طرح، گفت: با اجرای این طرح، تمامی مشترکان از خدماتی چون هواگو، دبیت کارت، اطلاعات راه‌ها، کدهای دورشوال، کدهای سری 15، کدهای سری16، کدهای سری 18 و خدمات دیگر شرکت‌های خدماتی بهره مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ، کاهش ظرفیت اشتغال پردازشگری مراکز ، درصد اشغال کانال ها دراوج ترافیک و حجم دیتابیس Zone و کد مراکز را از دیگر ویژگی های این طرح اعلام کرد و گفت: با توجه به کاهش تعداد کدها و حجم دیتا بیس مرکز، زمان ردهیابی کاهش یافته و باعث بهبود کیفیت شبکه شده است.

وی، طرح ملی همکد سازی در کشور را حاصل تلاش و همکاری شرکت ارتباطات ثابت ایران و شرکت های مخابرات استان ها و تمامی کارکنان متخصص شرکت در این زمینه و تامین منابع مالی مورد نیاز دانست و گفت: این طرح به نفع مشترکان خواهد بود زیرا در قالب آن، با تبدیل شدن پالس به دقیقه ، محاسبه تعرفه ها از شفافیت بیشتری برخوردار شده، از سوی دیگر هزینه جابجایی در تلفن های همراه حذف شده و تعرفه مکالمه بین استانی برای تمام استان های کشور یکنواخت می شود.

گفتنی است؛ طرح ملی همکد سازی در کشور، با هزینه عملیاتی بالغ بر 2000 میلیارد تومان توسط 4315 نفر از کارکنان متخصص مجموعه مخابرات ایران ، به اجرا در آمد که نتیجه آن کاهش کدها از 187 به 31 کد و تعداد زون ها از 300 به 93 زون می‌باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.