کدخبر :171530 پرینت
18 آذر 1393 - 01:15

حضور دکتر واعظی در کنفرانس تلکوم 2014 قطر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به دعوت رسمی دکتر حصاء الجایر، وزیر ارتباطات قطر جهت شرکت در کنفرانس تلکوم 2014 دوحه به آن کشور سفر کرده است، با شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی نخست وزیر قطر دیدار و گفت و گو کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در دیدار رسمی خود  با نخست وزیر قطر، گفت: دکتر روحانی  رئیس جمهوری ایران، از ابتدای آغاز فعالیت دولت یازدهم بر توسعه روابط با کشورهای همسایه تاکید داشته‎اند و در این راستا در تلاش هستیم همکاری های خود را در تمامی زمینه‎ها به خصوص در زمینه‎های اقتصادی و فناوری اطلاعات و ارتباطات با کشور قطر گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: دو کشور با وجود داشتن ظرفیت ها و امکاناتی که دارند می توانند حجم روابط تجاری خود را تا اندازه‎ی قابل قبولی افزایش دهند.

در ادامه‎ی این دیدار، شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی نخست وزیر قطر با تاکید بر اهمیت توسعه‎ی روابط با جمهوری اسلامی ایران خواستار توسعه‎ی روابط چند جانبه در حوزه‎های مختلف از جمله سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی شد.

وی همچنین پیشرفت‎های ایران را در زمینه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد و از توسعه روابط ایران و قطر در این حوزه نیز استقبال کرد.

نخست وزیر قطر همچنین از افتتاح بندرگاه  الرویس در شمال قطر خبر داد و گفت: با افتتاح این بندرگاه  زمینه خوب و مثبتی برای فعالیت و همکاری های بیشتر دو کشور ایران و قطر در مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور فراهم خواهد شد.

در پایان این دیدار دکتر واعظی ، دعوت رسمی دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری  ایران را نخست وزیر قطر  به ابلاغ کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.