کدخبر :1615 پرینت
06 اسفند 1390 - 15:00

تاکید بر نقش رایتل در ارتقای رتبه‌ی ایران در جداول سرعت دانلود اینترنت

اپراتور سوم تلفن همراه در ایران با ارائه خدمات بیشتر به نظام ارتباطی کشور می‌تواند تجربه استفاده از اینترنت پرسرعت در کشور را تغییر دهد و در ارتقای رتبه ایران در سرعت دانلود در میان سایر کشورها موثر باشد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، "علی‌اصغر کیا" رییس گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی درباره مطالب مطرح شده درباره سرعت پایین اینترنت در کشورمان در مقایسه با سایر کشورهای دنیا، اظهار کرد: آماری که در سایت NetIndex منتشر می‌شود، با توجه به مشکلات زیرساختی و میزان جمعیت کشورها و شرایط اقتصادی معیارهای خاص خود را می‌طلبد و شاید مقایسه کشورهای دیگر با ایران با توجه به شرایط متفاوت آن‌ها آنچنان که باید واقعی نباشد.

وی ورود رایتل به بازار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: رایتل با ایجاد تنوع در ارائه خدمات به مخاطبان سعی می‌کند، کیفیت خدمات خود را ارتقاء بخشد و خدمات متفاوتی نسبت به آنچه که تا به حال وجود داشته، ارائه دهد.
 
این مدرس علوم ارتباطات و فناوری اطلاعات اجتماعی یکی از ویژگی‌های تکنولوژی جدید در وسایل ارتباطی نوین را ایجاد حق انتخاب برای مخاطب عنوان کرد و افزود: به نظر می‌رسد که رایتل به عنوان ارائه دهنده اجزای جدید ارتباطی به مخاطب خود حق انتخاب بیشتری بدهد.
 
به گفته این مدرس دانشگاه از جنبه تصویری نیز این امکان وجود دارد که افراد علاوه بر صوت، موفق به دیدن تصویر یکدیگر شوند که این نکته خود وجه تمایز دیگری نسبت به سایر اپراتورها خواهد بود.
 
کیا توضیح داد: در بیشتر نقاط دنیا سیستم‌های جدید ارتباطی علاوه بر جذابیت و کاربری، تنوع در انتشار ارتباطات نیز ایجاد می‌کنند و این مهم در رابطه با اپراتور جدیدی همچون رایتل تنها با برنامه‌ریزی و هدفمند بودن امکان‌پذیر خواهد شد.
 
رییس گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، فرهنگ‌سازی برای استفاده از نسل جدید ارتباطات را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر توصیف و خاطرنشان کرد: در این راستا صدا و سیما، تیزرهای تبلیغاتی و برنامه‌های مستند می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.
 
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: رایتل به عنوان ارائه‌دهنده خدمات نوین ارتباطی بتواند در بحث آموزش به وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات و هر وزارتخانه‌ای که کارهای تبلیغاتی انجام می‌دهد، کمک کند.
انتهای پیام
نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

ایشون احتمالا نمیدونه ما اینجا قانون محدودیت سرعت ۱۲۸ کیلوبیت داریم و هر جایی که اینترنت ارايه میده و همچنین خود این رایتل، توی سرویس حجمی فقط برای منافع خودشون و خالی کردن جیب مشترکین سرعت های بالاتر ارائه میدند. در واقع ایشون با این حرف ها دل خوشی الکی و بیخود به کاربران اینترنت میدند... همه دیگه این حرف ها را میدونند...
شما به جای این حرفا برید خوب فکر کنید که فرهنگ سازی استفاده از تکنولوژی را چه طور باید انجام بدید به طوری که موثر واقع بشه... نه اینکه بیایند سرعت ها را پایین نگه دارید...
ارتقاء رتبه ی ایران توی جدول هیچ فایده ای برای منه کاربر و بقیه ی کاربران نداره... این حرف ها کاملاً بی ارزش هست...
ایشون احتمالاً نمیدونند که با همین ADSL در نسخه های ارتقاء یافته و جدید تا ۲۴ مگابیت بر ثانیه سرعت بر ای دانلود و ۲ مگابیت بر ثانیه برای آپلود در شرایط مناسب قابل ارائه هست.... حالا در بدترین شراطی دیگه ۱۰ مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود را پشتیبانی می کنه...
این حرف هایی که ایشون گفتند کاملاً غیر علمی هست...
به جای این حرف ها برید روی فرهنگ سازی استفاده از تکنولوژی خوب فکر کنید... فرهنگ جامعه متاسفانه خیلی خراب شده و عامل اصلی و بستر اون همین تکنولوژی هست که شما برای اون هیچ فرهنگ سازی موثر انجام ندادید و با روش های غیر حرفه ای و پیش افتاده و سنتی با اون برخورد کردید...
به داد فرهنگ جامعه برسد. به داد فرهنگ غنی ایرانی اسلامی برسید...
قیمت های اینترنت شرکت رایتل وحشتناک بالاست مثلا 1 مگ داره 140هزارتومان میده
من دانشجو با این وضعیت مالی فجیع چطوری میتونم این پول برای فقط صرفا اینترنت بدم!!!
همون بهتر که از اینترنت حلزونی استفاده بکنم و 140هزارتومان برای یه کار دیگه استفاده بکنم

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.