کدخبر :15987 پرینت
13 مرداد 1393 - 11:03

ابراز نارضایتی واعظی از کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه

متن خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر این‌که در حال حاضر از خدماتی که اپراتورها می‌دهند راضی نیست، گفت: لازم است کیفیت خدمات به مردم بالاتر برود، قطعی‌ها کمتر شود و قیمت‌ها نیز کاهش یابد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی صبح امروز در مراسم اعطای مجوز آزمایشی ارائه خدمات نسل 3 به اپراتور دوم، اظهار داشت: یک سال از تعهدی که دولت تدبیر و امید مبنی بر خدمت رسانی بهتر به مردم داد می گذرد و در طول این مدت تلاش کردیم تا در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت خدمت به مردم گام های استواری بر داشته و عقب  افتادگی های این بخش را تا حدامکان بر طرف کنیم.

 

وی ادامه داد: دنیای ICT سرعت رشد بسیار بالایی دارد  و بر همین اساس باور داریم که باید به اپراتورها آزادی عمل داد تا بتوانند بدون محدودیت در ارائه تکنولوژی، به مردم سرویس های خود را ارائه دهند.

 

واعظی تصریح کرد: اپراتورها با هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می توانند نسل های بالاتر از نسل سوم را هم ارائه دهند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: امیدواریم مذاکرات ما با همراه اول هم به خوبی پیش برود. اکنون گزارش‌هایی که به دست من رسیده گویای آن است که پیشرفت در این حوزه نیز بد نیست اما با توجه به این‌که کمی دیرتر از ایرانسل اقدام شده لازم است این مذاکرات پیش رود و پس از آن این اپراتور نیز امکان ورود به نسل‎های بالاتر را داشته باشد.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود به بحث کیفیت خدمات و قیمت آنها اشاره کرد و گفت: برای ما مهم است که مردم از سرویسی خوب با کیفیت بالا و قیمت پایین بهره‌مند شوند به همین دلیل از اپراتورها می‌خواهم که بر روی این دو موضوع کار کنند.

 

واعظی با تاکید بر این‌که در حال حاضر از خدماتی که اپراتورها می‌دهند راضی نیست، ادامه داد: لازم است کیفیت خدمات به مردم بالاتر برود و قطعی‌ها کمتر شود. قیمت‌ها نیز باید کاهش پیدا کند و اپراتورها مردم را مخیر کنند که به انتخاب خود به استفاده از یکی از بسته‌های تخفیفی مورد نیاز خود بپردازند.

 

وی همچنین عنوان کرد: ما می‌خواهیم که حتما بحث رقابت در کاهش تعرفه‌ها وجود داشته باشد. به نظر من اپراتور هوشمند اپراتوری است که با تعرفه کمتر خدمات بیشتری را در اختیار مشترکان خود بگذارد تا بتواند مشترکانش را دائمی کند. ما بر روی این هدف اصرار داریم و بر همین اساس تا چند ماه آینده مردم می‌توانند بدون تغییر دادن شماره خود اپراتورشان را عوض کنند تا با قیمت و کیفیتی که می‌خواهند از خدمات استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت توسعه پهن باند در کشور، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات  پیشران توسعه اقتصادی در کشور است و  توسعه پهنای باند جز ملزومات توسعه ICT در کشور به شمار می رود که افزایش GDP را  نیز در پی دارد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به وظایف کمیسیون تنظیم مقررات در جهت ایجاد رقابت سالم میان اپراتورها اشاره کرد و گفت: با افزایش پهن باند در تلفن همراه به اهداف کشور در راستای ایجاد دولت الکترونیکی از طریق این ابزارها نزدیک خواهیم شد.

 

وی به تصمیم شورای عالی فناوری اطلاعات در جهت نهادینه کردن دولت الکترونیکی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه حوزه ICT امکان ایجاد 30 هزار فرصت شغلی جدید را دارد تصریح کرد: یکی از هدف گذاری های ما در راستای افزایش پهنای باند، ورود به نسل های بالاتر، اشتغال زایی است  که شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه ICT و الکترونیک می توانند با ارائه طرح های خود راه را برای ایجاد اشتغال در کشور هموار سازند.

 

وی با اشاره به بازار خوب طراحی اپیلکیشن ها در کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص سهم دولت از درآمد تولید و طراحی برنامه های تلفن همراه گفت: حمایت از فعالان حوزه نرم افزار و تولید محتوا در وزارت ارتباطات در دستور کار قرار دارد  و دولت از سهم درآمدی خود از این محل انصراف داده است.

 

وی در ادامه با بیان این که پهنای باند داخل را تا 4 هزار گیگابایت افزایش خواهیم داد، افزود: با ایجاد شبکه ملی اطلاعات و افزایش قابل توجه پهنای باند سرعت توسعه ICT در کشور شتاب می گیرد.

 

واعظی همچنین به سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومانی در بخش زیرساخت اشاره کرد و گفت: ما وظیفه خود می دانیم که زیرساخت ها را برای ورود بخش خصوصی فراهم کنیم.

 

وی در پایان با بیان این که اپراتور ها فرصت خوبی برای ارتقای سرویس های خود در اختیار دارند، افزود: ما علاقه مند بودیم که همزمان با این برنامه، توافقنامه با همراه اول نیز به امضا می رسید.

 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.