کدخبر :14462 پرینت
15 اردیبهشت 1393 - 15:56

رونمایی از کتاب "انقلاب و تحول سیاسی در خاورمیانه" تالیف دکتر واعظی در نمایشگاه کتاب تهران

متن خبر

در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی از کتاب "انقلاب و تحول سیاسی در خاورمیانه" رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر واعظی در مراسم رونمایی از تازه های نشر وزارت امور خارجه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اظهار داشت: بحث کتاب و کتاب خوانی همیشه برای کسانی که به دنبال حقیقت هستند موضوع مهمی است.

وی افزود: چه نویسنده و چه خواننده هر دو از کتاب بهره می برند و طبیعی است که این کار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل تقدیر است.

 

دکتر واعظی با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: هر سال نمایشگاه بهتر و جامع تر از سال گذشته برگزار شده است و از تلاش همه عزیزان تقدیر می کنم.

 

وی گفت: کتاب حاضر که رونمایی می شو دمربوط به گذشته و قبل از مسئولیت جدید اینجانب است که فرصت بیشتری برای تالیف کتاب بود.

 

دکتر واعظی تخصص خود را در امور خارجه تمرکز بر اروپا و کشورهای آسیای میانه دانست و گفت: از زمان تحولات دنیای اسلام و به تعبیر رهبر بیداری اسلامی این تحولات را با علاقه دنبال کردم.
این تحولات را از نظر سیاسی و اعتقادی مهم دیدم که می تواند ژئوپلتیک منطقه را تحت تاثیر قرار داده و توازن منطقه را بر هم زند.

 

وی افزود: نتیجه تحقیقات در مرکز مطالعات استراتژیک برای مطالعه آیندگان در دو کتاب خلاصه شد.
یکی که با عنوان "انقلاب و جنبش های اسلامی در خاورمیانه " سال گذشته رونمایی شد که بیشتر تحلیلی است و مطالب خواندنی زیادی را شامل می شود و دیگری کتابی که امسال عرضه شده است به تحولات کشورهایی که دستخوش تحول شده اند پرداخته شده است و رویکرد آن تحلیل و اشاره به مولفه های موثر و بیان آخرین تحولات است.

دکتر واعظی با تقدیر از وزیر امورخارجه اظهار داشت: باید از تیم هسته ای تقدیر کرد و به دور از انتقادهای خارج از انصاف ، دستاوردهای این عزیزان را گرامی دانست.

 

وی افزود: کار بزرگی در حال انجام است و شاهدیم امروز کشور ما، انقلاب و مردم ما به احترام گذشته خود برگشته است و این رضایت عمومی را را به همراه داشته است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بزرگترین دستاورد مذاکرات هسته ای را سست شدن پایه ای تحریم برشمرد و گفت: این تدبیر رهبر معظم انقلاب و در مرحله بعد رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده هسته ای است و به عنوان کسی که عمرم را در سیاست خارجی گذراندم معتقدم کار بزرگی صورت گرفته است و از خدا برای دوستان وزارت امورخارجه توفیق روز افزون مسئلت می نمایم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.