کدخبر :14354 پرینت
10 اردیبهشت 1393 - 12:12

دبیر کارگروه اطلاع رسانی و رسانه: امیدواریم جشنواره فاوا در سال آینده بین المللی شود

متن خبر

دبیر کارگروه اطلاع رسانی و رسانه، گفت: با توجه به تاکید دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیدواریم پنجمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت بین المللی برگزار شود.

 

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  دکتر امانی گفت: جشنواره فاوا به دلیل تخصصی بودن، دارای پتانسیلی است که می تواند ict کشور را در سطح بین المللی بشناساند و چون چنین جشنواره هایی در سطح بین المللی با تکثر همراه نیست؛ مطمناً با استقبال زیادی روبرو می شود.

دبیر کار گروه اطلاع رسانی و رسانه افزود: سال گذشته محور اطلاع رسانی و آموزش در کنار هم قرار داشت که خوشبختانه در سیاستگذاری جدید این دو موضوع از هم جدا شد و محور رسانه برای اولین بار در جشنواره فاوا مطرح شد.

 

وی رویکرد چهارمین دوره جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات را مثبت ارزیابی کرد و افزود در جلساتی که تابه امروز، برگزارشده؛ تاکید دکتر واعظی، بر برگزاری داوری تخصصی و بی طرف در تمام بخش های جشنواره بوده است.

 

امانی به محورهای این کارگروه اشاره کرد و گفت: میزان استفاده از ict در تحقق حقوق شهروندی، میزان استفاده از فناوری های نوین ارتباطی، پایگاههای اطلاع رسانی در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سمینارها یا همایش تخصصی در زمینه ict و اطلاع رسانی و همچنین تولید محتوای خبری در حوزه ict شامل خبر،مصاحبه ،یادداشت ،گزارش و محتوای تصویری ، ازمحورهای کارگروه اطلاع رسانی ورسانه است.

وی گفت: امسال شعاراین جشنواره، 'توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات زمینه ساز ارتقاء حقو شهروندی' است. به همین منظورسعی کردیم در این کار گروه در زمینه ict و حقوق شهروندی ورود پیدا کنیم. چرا که یکی از سیاستهای دولت تدبیر و امید در حوزه ict ایجاد بسترهایی است که به واسطه آن حقوق شهروندی مطالبه شود.

 

دبیر کار گروه اطلاع رسانی و رسانه در پایان تصریح کرد: امسال تمام تلاش ها این است که اصل راستی آزمایی در داوری و همچنین رویکرد علمی و وجدانی در بررسی ها عملیاتی شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.