کدخبر :11091 پرینت
09 آذر 1392 - 10:40

مدیرعامل پست بانک در دیدار با تنی چند از آیات عظام: با ارائه‎ی خدمات خرده‎ی بانکی باعث مهاجرت معکوس روستاییان به شهرها شدیم

متن خبر

مدیرعامل پست بانک ایران ششم آذرماه سال جاری در حاشیه برگزاری هشتمین همایش آموزشی – تخصصی مسوولان حراست این بانک در شهر مقدس قم به همراه مدیر و معاون دفتر مرکزی حراست، رئیس اداره کل روابط عمومی و مدیرشعب استان قم با حضرات آیات عِظام علوی گرگانی و ملکوتی دیدار و از رهنمودهای آنان بهره مند شدند.

به گزارش سازمان خبری سیتنا (CITNA.IR)، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی عالِم جهان تشییع و مرجع تقلید در این دیدار ضمن تقدیر از مجموعه پست بانک ایران به جهت خدمت رسانی آسان و سریع به روستائیان و مناطق کم برخوردار فرمودند: فعالیت‌های صورت گرفته بانک‌ها از جمله پست بانک ایران در سال‌های اخیر با ارائه تسهیلات برای رفع مشکلات مردم از نقاط مثبت بانکداری اسلامی در کشور است.

ایشان افزوند: با توجه به هزینه بانک ها و خسارات متحمله به آنها در صورت معوق شدن اقساط تسهیلات، لازم است ترتیبی اتخاذ گردد تا حذف جریمه دیرکرد تسهیلات و برخی مسائل مشابه در نظام بانکداری مورد توجه قرار گیرد که نتیجه آن موجب رضایت مردم و همچنین خداوند در دنیا و آخرت می شود.

 

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از مفاهیم قرآن خاطرنشان ساختند: آیات بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند همه ابعاد جامعه را در برگرفته و برنامه اصلی برای هدایت جامعه را معرفی سازد.

مرجع عالیقدر جهان تشییع با اشاره به اینکه هرکسی در زندگی، عملی شایسته انجام دهد نتیجه آن را در همین دنیا مشاهده می‌کند تصریح کردند: تنها راه درست، حرکت در مسیر اسلام راستین است که هم دنیا و هم آخرت را برای فرد به‌دست آورده و موجب خشنودی وی در هر دو جهان می شود.

مدرس حوزه علمیه قم اظهار داشتند: خداوند در قرآن کریم می فرماید دنیا از بین رفتنی است و بر همین اساس است که آخرت به وجود آمده تا تمام بشریت نتیجه اعمال و رفتار خود را مشاهده کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی خاطر‌نشان کردند: اعمال زشت و ناپسند انسان نیز در همین دنیا مورد بررسی قرار می‌گیرد و فرد تاوان عمل خود را در همین دنیا نیز مشاهده می‌کند.

 

8877898.jpg

ایشان عنوان داشتند: برخی اوقات آنقدر اعمال فرد زشت و ناپسند است که در کوتاه ترین زمان ممکن فرد عقوبت اعمال خود را می‌بیند و این دنیا بر اساس اعمال نیک و بد انسان به او واکنش نشان می‌دهد.

 

مهندس ضیائی مدیرعامل پست بانک ایران نیز در این دیدار ضمن بیان اهمیت بهره مندی از رهنمودهای علماء و آیات عِظام اظهار داشت: این بانک با 14هزار و 500 شعبه و دفترخدمات بانکی در سراسر کشور که بیش از 10 هزار دفتر آن در روستاها و مناطق کم‌برخوردار به ارائه خدمات بانکی به روستائیان و محرومان جامعه می پردازد در گسترش و توسعه عدالت اجتماعی گام های موثری بر می دارد.

وی افزود: مهمترین و مؤثرترین ارائه خدمات پست بانک ایران در مناطق مذکور، پرداخت یارانه بیش از یک میلیون و 600 هزار خانوار روستایی درسطح کشور در راستای کاهش هزینه ها و ترددهای غیرضرور آنان است که درحال حاضر علیرغم سختی های فراوان بدون کوچکترین مشکلی انجام می شود.

همچنین آیت الله ملکوتی عالِم گرانقدر جهان تشییع در دیدار مهندس ضیائی با ایشان با اشاره به اینکه تمامی کارکنان حراست جزو سربازان گمنام امام زمان هستند و کارها و اهداف آنان خدائی است فرمودند: کار و خدمتی که در پست بانک ایران انجام می شود ادامه دهنده فکر و ایده امام راحل درخصوص دغدغه های ایشان برای محرومان و روستائیان کشور است که رسیدگی به آنان از اهمیت زیادی برخوردار است و امیدوارم خداوند این مجموعه را در رسیدن به اهداف عالیه موفق و پایدار کند.

 

 


 

مهندس ضیائی در این دیدار نیز با تبیین برگزاری سمینارهای آموزشی و تخصصی حراست در شهر مقدس قم اظهار داشت: پست بانک ایران در راستای ارائه خدمات خرده بانکداری به روستاها و مناطق کم برخوردار بانکی با هدف ارائه تسهیلات به آنان موجب رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و جلوگیری از مهاجرت معکوس روستاییان به شهرها شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.