کد مطلب: 

294277

بازداشت سه مرد در یک قدمی گنج تاریخی

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: «سه حفار غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان قروه پس از حفر گودالی به عمق ۱۵ متر دستگیر شدند.»
بازداشت سه مرد در یک قدمی گنج تاریخی

به گزارش سیتنا، سرهنگ محمدرضا زارعی روز گذشته اظهار کرد: طبق گزارش اعلامی به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

ایرنا در خبری نوشت:وی افزود: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، سه نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ۱۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

وی یادآور شد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

زارعی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2024-05-06 19:09

افزودن دیدگاه جدید