کد مطلب: 

289546

معرفی امکانات قطارهای زندگی

امروزه شرکت‌های زیادی در خطوط راه آهن ایران مشغول به‌کار هستند و هر کدام از آن‌ها، قطارهای متنوعی را به‌کار گرفته‌اند.
معرفی امکانات قطارهای زندگی

گزارش آگهی/ یکی از بهترین شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، شرکت رجا بوده و بهترین قطار این شرکت، قطار زندگی است. این قطار به داشتن امکاناتی فوق‌العاده معروف بوده و اگر شما هم قصد تهیه بلیط قطار زندگی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. شما می‌توانید انواع بلیط قطار مورد نظر خود را از سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی خریداری کنید.

امتیازبندی قطارهای راه آهن ایران

بلیط قطار نیز مانند هتل، دارای یک سیستم امتیازبندی مشخص است و هر قطار با توجه به کیفیت، خدمات و امکاناتی که دارد، امتیاز به‌خصوصی را دریافت می‌کند. قطارهایی که در خطوط ریلی ایران تردد می‌کنند، معمولا ۳، ۴ یا ۵ ستاره هستند و تقریبا تمامی آن‌ها، کیفیت خوبی دارند؛ اما پیشنهاد می‌کنیم تا برای داشتن سفری بی‌دردسر و آسوده، بلیط یکی از قطارهای ۵ ستاره را تهیه کنید. قطار زندگی به‌عنوان یک قطار ۵ ستاره موفق، حدود ۱۰ سال است که مشغول به کار بوده و توانسته تا در این سال‌ها رضایت بسیاری از مسافران را به خود جلب کند.

کلاس‌های متفاوت قطار زندگی

از دیگر موضوعاتی که قبل از آشنایی با امکانات قطار زندگی باید از آن اطلاع داشته باشید، کلاس‌های متفاوت این قطار است. بلیط‌های قطار زندگی در سه کلاس موجود هستند که هیچ تفاوتی به غیر از نحوه پذیرایی بین آن‌ها وجود ندارد.

قطار زندگی همراه با عصرانه

ارزان‌ترین کلاس، قطار زندگی همراه با عصرانه است؛ البته این موضوع بدین معنا نیست که وعده غذایی، حتما باید در ساعات بعدازظهر صرف شود. قطارهای زندگی در سه نوبت از میهمانان پذیرایی می‌کنند و با توجه به ساعت حرکت قطار، می‌توانید در هر کدام از این سه نوبت به رستوران قطار مراجعه کرده و وعده غذایی خود را میل کنید.

معرفی امکانات قطارهای زندگی

قطار زندگی همراه با شام

در دومین کلاس بلیط‌های قطار زندگی، مسافران می‌توانند یک وعده غذایی کامل را دریافت کنند. هزینه این وعده غذایی به همراه بلیط حساب می‌شود و نیازی به پرداخت هیچ‌گونه هزینه در داخل قطار وجود ندارد. با تهیه این بلیط، می‌توانید پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر مورد علاقه‌تان را انتخاب کرده و نوش جان کنید.

قطار زندگی همراه با شام ویژه

سومین و گران‌ترین کلاس، قطار زندگی همراه با شام ویژه است. با انتخاب این بلیط، می‌توانید غذاهای متنوع‌تری از جمله استیک مرغ، جوجه کباب، چلو ماهی و... را انتخاب کنید.

امکانات قطار زندگی

همان‌طور که قبل‌تر نیز گفته شد، این قطار با توجه به ۵ ستاره بودنش، طبیعتا از امکانات زیادی برخوردار است. از جمله امکانات قطار زندگی عبارت‌اند از:

کوپه‌های باکیفیت

تمامی کوپه‌های قطار زندگی از صندلی‌هایی باکیفیت برخوردار هستند و میزان راحتی آن‌ها، تفاوت چندانی با مبلمان ندارد. سیستم‌های تهویه به بهترین نحو ممکن عمل می‌کنند و برای هر کوپه، یک سیستم سرمایشی گرمایشی ویژه در نظر گرفته شده است؛ می‌توانید به‌راحتی تنظیم این سیستم را تغییر داده و دما را مطابق میل خود تنظیم کنید. علاوه بر این، این قابلیت وجود دارد که با کم و زیاد کردن شید پنجره‌ها، میزان آفتاب ورودی به کوپه کنترل شود.

خدمات پذیرایی

با تهیه بلیط قطار زندگی، هنگام ورود، خدمه قطار با فرش قرمز از شما استقبال خواهند کرد و به‌محض ساکن شدن‌تان در کوپه‌، با سرو نوشیدنی از شما پذیرایی می‌شود؛ همچنین می‌توانید از کافه قطار استفاده کرده و انواع تنقلات و نوشیدنی‌ها را در آن‌جا میل کنید.

رستوران قطار زندگی، دارای ۲ طبقه است و همان‌طور که در بخش قبلی توضیح داده شد، با توجه به کلاس بلیطی که تهیه کرده‌اید، از شما پذیرایی خواهد شد.

سیستم‌های دیجیتالی

از دیگر امکانات قطار زندگی، داشتن دو سیستم دیجیتالی باکیفیت در هر کوپه است. علاوه بر این، یک سیستم ویژه نیز در نظر گرفته شده که می‌توانید به‌راحتی و تنها با یک کلیک، مهماندار را احضار کرده و مشکل خود را با او در میان بگذارید.

سرویس خواب

معمولا سفرهای ریلی مدت زمان زیادی طول می‌کشند و به همین دلیل، داشتن یک سرویس خواب بهداشتی و تمیز از ملزومات محسوب می‌شود. سرویس خواب قطار زندگی شامل بالشت، پتو و تشک شده و این وسایل در یک بسته‌بندی کاملا بهداشتی در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

خدمات مرتبط با سالمندان

تمامی واگن‌های قطار زندگی علاوه‌بر سرویس بهداشتی ایرانی، دارای سرویس بهداشتی فرنگی نیز هستند؛ همچنین ویلچرهای باکیفیتی نیز برای رفاه هرچه بیشتر سالمندان در نظر گرفته شده‌اند.

چرا باید قطار زندگی را انتخاب کنیم؟

به غیر از فراهم آوردن امکانات فراوان، بزرگ‌ترین مزیتی که قطار زندگی دارد، به‌کارگیری خدمه‌ای آموزش دیده است. نه‌تنها مهمانداران، بلکه تمامی افرادی که در این قطار مشغول به کار هستند، آموزش‌هایی تخصصی را پشت سر گذاشته‌اند و با تمامی نکات حرفه‌ای آشنا هستند؛ به همین دلیل، می‌توانند بهترین خدمات ممکن را به مسافران عرضه کنند.

علاوه بر این، قطار زندگی از امنیت بالایی نیز برخوردار است؛ چرا که تمامی ترمز‌ها، سیستم‌های امنیتی، سیستم‌های مکانیکی و...، بر اساس تکنولوژی‌های روز ساخته شده‌اند؛ همچنین برای ساخت واگن‌ها نیز از متریال‌های باکیفیتی استفاده شده و فرآیند ساخت، به‌بهترین نحو ممکن انجام شده است. با توجه به این موضوع، به هیچ عنوان با مشکلاتی مانند تکان خوردن بیش از حد واگن یا سروصدای زیاد ریل، درگیر نخواهید بود.

معرفی امکانات قطارهای زندگی

بهترین شیوه تهیه بلیط

برای تهیه بلیط قطار زندگی، راه‌های مختلفی وجود دارد؛ اما اگر می‌خواهید سفری مطمئن را پیش‌رو داشته باشید و بلیط‌ خود را به روشی آسان تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا این کار را فقط از طریق وب‌سایت فلای‌تودی انجام دهید.

فلای‌تودی بزرگ‌ترین آژانس مسافرتی کشور بوده و تجربه این مجموعه در صنعت گردشگری سبب شده تا بهترین امکانات و خدمات را به کاربران خود ارائه کند؛ به همین دلیل، روزانه گردشگران زیادی به‌واسطه فلای‌تودی به اقصی نقاط جهان سفر می‌کنند.

این شرکت علاوه‌بر امکان تهیه بلیط قطار، امکان خرید بلیط هواپیما‌، رزرو هتل و شرکت در تورهای مختلف را نیز فراهم کرده است و می‌توانید‌ با توجه به نیاز خود، از هر یک از این قابلیت‌ها استفاده کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-01-03 13:38

افزودن دیدگاه جدید