کد مطلب: 

293761

خاموش شدن سامانه املاک و مستغلات؛ پایان حیات مشاوران املاک

عضو کمیسیون قوانین و مقررات اتاق اصناف ایران گفت: به تازگی سامانه‌های خودنویس و روان‌نویس راه‌اندازی شده که مشکلات عدیده‌ایی را برای صنف مشاوران املاک ایجاد کرده است که در صورت عدم رفع این مشکلات، صنف مشاوران املاک در آینده‌ایی نه چندان دور از صحنه فعالیت خارج شده و امکان ادامه حیات را ندارد.
خاموش شدن سامانه املاک و مستغلات؛ پایان حیات مشاوران املاک

به گزارش سیتنا، حمید گرامیان گفت: خاموش شدن سامانه املاک و مستغلات که اتحادیه‌ها و دفاتر مشاوران املاک در بستر آن معاملات ملکی را ثبت می‌کردند، یکی از چالش‌های جدی حال حاضر حوزه مسکن در کشور است.

به گفته وی پس از آنکه وزارت راه وشهرسازی متولی حوزه معاملات مسکن در کشور شد و دو سامانه خودنویس و روان‌نویس را با هدف کنترل قیمت مسکن طراحی و راه‌اندازی کرد، به واقع نه تنها قیمت مسکن در کشور کاهش نیافت، بلکه تورم ایجاد شده در قیمت ملک، به چالشی جدی برای مالکان و مستأجران تبدیل شد.

عضو کمیسیون قوانین و مقررات اتاق اصناف ایران ادامه داد: پیش از این، معاملات مسکن در سامانه املاک و مستغلات و در کمترین زمان ممکن قابل ثبت و رهگیری بود، در حالی که در سامانه‌های جدید دریافت کد رهگیری بعضا ساعت‌ها طول می‌کشد و در نهایت نیز معامله مسکن به روز دیگری موکول می‌شود.

وی با انتقاد از کارکرد سامانه‌های خودنویس و روان‌نویس تأکید کرد: با راه‌اندازی سامانه‌های جدید و تغییر روند ثبت معاملات، مشکل قیمت مسکن هیچ‌گاه حل نخواهد شد. بلکه دولت باید به فکر تولید مسکن برای پاسخگویی به تقاضای موجود در جامعه باشد. در غیر این صورت با تغییر سامانه و برخوردهای قهری با مشاوران املاک، قیمت مسکن در کشور کاهش پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-24 12:46

افزودن دیدگاه جدید