کد مطلب: 

294219

رئیس‌ جمهور: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند بدون فشار اقتصادی بر مردم، تولید ثروت کنند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بخش‌های مختلف جامعه دنبال تولید ثروت، بدون فشار آمدن بر مردم باشند، گفت: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش‌هایی هستند که می‌توانند تولید ثروت کنند.
رئیس‌جمهور: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند بدون فشار اقتصادی بر مردم، تولید ثروت کنند

به گزارش سیتنا، ابراهیم رئیسی در نشست مشترک اعضای هیئت وزیران با استانداران سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، پرچمداری تحول در حرکت عظیم دین مبین اسلام را از نقاط برجسته حیات مبارک این امام همام عنوان و بر ضرورت بهره‌گیری همه کارگزاران نظام اسلامی از فضائل و سیره علمی و عملی اهل بیت (ع) در گره‌گشایی و خدمت به مردم تاکید کرد.

رئیسی با بیان اینکه بخش های مختلف دنبال تولید ثروت، بدون فشار آمدن بر مردم باشند، گفت: مثلا دانشگاه ها در حوزه دانش بنیان می توانند تولید ثروت کنند؛ جوانان عزیز ما در شرکت های دانش بنیان با کار خودشان می توانند تولید ثروت کنند. فعال شدن معادن برای کشور ثروت ایجاد می کند؛ کشور ما در برخی بخش ها معروف به بهشت معادن است که باید این معادن فعال شوند.

رئیس جمهور بیان کرد: در روستاها برق و آب و گاز و جاده و خانه بهداشت داریم اما چرا روستایی رها میکند و به شهر می آید؟ چون می‌گوید اقتصاد روستا و کشاورزی باید صرف کند و قابل پیش بینی باشد؛ تضمین شود که محصولش خریداری می شود. باید از  محصولات روستایی ها حمایت کنیم و محصولاتشان به موقع خریداری شود؛ این می شود اقتصاد روستا که روستایی را به ماندن در روستا امیدوار می کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: بخش هایی هم که بالفعل نیستند و بالقوه اند و شما استانداران می توانید آنها را شناسایی کرده و بالفعل کنید؛ یکی از کارهای دولت فعلیت دادن به توانایی های بالقوه در دانشگاه ها، بازارها و سایر حوزه های اقتصادی است که زمینه فعالیت ندارند و باید زمینه را برای آنها فعال کرد.آن روز که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که باید شرکت های دانش بنیان دو برابر شود، پنج هزار شرکت بود که امروز به ۱۰ هزار شرکت رسیده است.

وی به خوبی پیش بینی کرده اند که جوانانی هستند که در حوزه های دانش بنیان می توانند در بخش های تولیدی فعال شوند و این کار با اراده و پیگیری وی اتفاق افتاد الان هم در کشور زمینه برای فعالیت و رشد بسیار زیاد است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-05 15:40

افزودن دیدگاه جدید