کد مطلب: 

294222

هک جلسات امنیتی ارتش آلمان؛ درز اطلاعات دست‌کم 6000 کنفرانس ویدئویی

یک نفوذ امنیتی باعث درز اطلاعات جلسات سری ارتش آلمان شده است که اطلاعات درز شده شامل بیش از شش هزار جلسه آنلاین ارتش آلمان که برخی از آنها به عنوان جلساتی محرمانه به موضوعاتی مانند موشک‌های دوربرد «تاروس» که اوکراین آنها را درخواست کرده یا اطلاعاتی درباره «نبرد دیجیتال» می‌پردازد، می‌باشد.
هک جلسات امنیتی ارتش آلمان؛ درز اطلاعات دست‌کم 6000 کنفرانس ویدئویی

به گزارش سیتنا، یکی از رسانه‌های آلمان، گزارش داد که یک نفوذ امنیتی باعث درز اطلاعات مربوط به دست‌کم شش هزار جلسه سری ارتش آلمان شده است.

به گزارش وبسایت آلمانی «زیت آنلاین» درز این اطلاعات محرمانه از طریق دسترسی هکر به نام شخصی که از طریق پلتفرم «ویبکس» نظامیان ارشد ارتش آلمان را برای جلسات مهم ارتش دعوت کرده و اطلاعات مربوط به زمان و تاریخ برگزاری آن جلسات را مشخص می‌کرد، انجام گرفت.

اطلاعات درز شده شامل بیش از شش هزار جلسه آنلاین ارتش آلمان که برخی از آنها به عنوان جلساتی محرمانه به موضوعاتی مانند موشک‌های دوربرد «تاروس» که اوکراین آنها را درخواست کرده یا اطلاعاتی درباره «نبرد دیجیتال» می‌پردازد، شده است.

علاوه بر این مشخصات، اتاق‌های ملاقات مجازی 248 هزار عضو ارتش به دلیل طراحی الکترونیکی ضعیف که حتی فاقد رمز عبور بوده است، به راحتی قابل شناسایی بوده است.

شناسایی اتاق فرمانده نیروی هوایی

از جمله این اطلاعات درز شده، شناسایی مشخصات اتاق جلسه دیجیتالی «اینگو گرهارتز» فرمانده نیروی هوایی ارتش آلمان است.

گفتنی است که نام «گرهارتز» در رسوایی اول که در ماه مارس گذشته، زمانی که مکالمه محرمانه بین افسران عالی رتبه ارتش آلمان فاش شد، نیز مطرح شد. این فرمانده در میان افسرانی بود که ظاهراً از خط رمزگذاری شده مورد نیاز در «ویبکس» استفاده نمی‌کرد.

وضعیتی شرم‌آور

شنود این مکالمه توسط سرویس‌های اطلاعاتی روسیه باعث رسوایی بزرگی برای آلمان شده است؛ به طوری که این کشور را در مقابل متحدانش در موقعیت شرم‌آوری قرار داد.

به گزارش «زیت آنلاین»، خطرناک‌ترین نکته درباره این موضوع این است که ارتش آلمان از این رخنه امنیتی اطلاعی نداشت.

در حالی که سخنگوی ارتش آلمان بعداً به خبرگزاری فرانسه تأکید کرد که آسیب‌پذیری در وب‌سایت‌های «ویبکس» ارتش وجود دارد، اما به محض اطلاع از وجود آن ضعف‌ها، کار برای اصلاح آن ظرف 24 ساعت انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-05-05 17:46

افزودن دیدگاه جدید