کد مطلب: 

293729

پیشرفت 95 درصدی پروژه فیبرنوری بین شهری استان ایلام

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از اجرای بیش از 800 کیلومتر فیبرنوری بین شهری در این استان خبر داد.
پیشرفت 95 درصدی پروژه فیبرنوری بین شهری استان ایلام

به گزارش سیتنا، علی کریمی در بازدید از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها گفت: برای اتصال 27 شهر استان به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها از اواخر اسفند سال گذشته اجرای 850 کیلومتر فیبرنوری بین شهری در دستور کار شرکت «های وب» قرار گرفت و تاکنون عملیات حفاری و داکت گذاری 800 کیلومتر آن به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه می تواند مسئله ارتباطات کشور را به شکلی اساسی و ریشه ای تا چند دهه آینده حل کند، افزود: تاکنون دو شهر ایلام و مهران به فیبرنوری منازل و کسب و کارها متصل شده اند و خانوارهای این شهرها با درخواست سرویس می توانند از سرعت تا 1000 مگابیت برثانیه استفاده کنند.

کریمی ضمن اشاره به اهمیت این پروژه در ارتقای کیفیت و سرعت ارتباطات در استان خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه در راستای مصوبات مرکز ملی فضای مجازی و قانون بودجه سال جاری است و برای دولت از اهمیت راهبردی برخوردار است.

وی افزود: در دولت سیزدهم گام بلندی در جهت توسعه طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها برداشته شده است و بنا به گفته وزیر ارتباطات، امسال سال طلایی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای کشور خواهد بود که در این راستا ما نیز تلاش می کنیم این پروژه در سریعترین زمان ممکن در استان به اتمام برسد.

مدیرکل ارتباطات استان ایلام ابراز امیدواری کرد در شش ماهه اول سال جاری شاهد اتصال کلیه شهرهای استان به فیبرنوری منازل و کسب و کارها باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-24 08:45

افزودن دیدگاه جدید