کد مطلب: 

293628

شهروندان برای اسباب‌کشی، به هیچ‌وجه به فضای مجازی اعتماد نکنند

رئیس اتحادیه صنف کالاهای شهری با اعلام مراکز رسمی و مطمئن برای باربری، جابجایی و اسباب‌کشی، تاکید کرد که شهروندان نباید برای اسباب‌کشی، به هیچ‌وجه به فضای مجازی اعتماد کنند.
شهروندان برای اسباب‌کشی، به هیچ‌وجه به فضای مجازی اعتماد نکنند

به گزارش سیتنا، با فرارسیدن اردیبهشت، فصل اسباب‌کشی هم شروع می‌شود و در واقع می‌توان گفت رونق واحدهای صنفی مربوطه مربوط به همین بازه زمانی است. اما این رونق، مدت‌زمانی‌ست که تحت‌الشاع فعالیت‌های بدون مجوزی قرارگرفته که نه تنها بازار اتحادیه صنف کالاهای شهری را با چالش جدی مواجه کرده‌اند که از آن‌سو، مشکلات دیگری درخصوص امنیت و محافظت از مال و ناموس شهروندان به‌وجود آورده است.

عارف مرادی، رئیس اتحادیه صنف کالاهای شهری، با اعلام مراکز رسمی و مطمئن برای باربری، جابجایی و اسباب‌کشی، ضمن تاکید بر این‌که شهروندان نباید برای اسباب‌کشی، به هیچ‌وجه به فضای مجازی اعتماد کنند، به گوشه‌ای دیگر از مشکلات و چالش‌های واحدهای صنفی حمل و نقل کالاهای شهری اشاره‌ای گذرا کرده و خواستار دقت بیشتر شهروندان برای حفظ مال و امنیتشان و نیز توجه بیشتر مسئولان و رسیدگی به این معضل جدی شده است.

باید اطلاع‌رسانی شود

رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالاهای شهری، با بیان اینکه شمار افراد و موسسات بدون مجوز چندین برابر مجوزدارهاست؛ کسانی که به راحتی در فضای مجازی به تبلیغ خدمات خود پرداخته و چون متاسفانه در این زمینه هیچگونه اطلاع‌رسانی به شهروندان صورت نمی‌گیرد، مشکلاتی که هم برای صنف ما و هم شهروندان ایجاد شده است به هیچ‌وجه قابل اغماض نیست.

اول قیمت پایین می‌دهند بعد گروکشی می‌کنند و قیمت را بالا می‌برند

مرادی در ادامه می‌افزاید که این بدون مجوزها در ابتدا ممکن است به شما قیمت‌های پایین ارائه دهند اما بعد از اسباب‌کشی و در حالی‌که ممکن است یکی از وسایل شما مثل یخچال را گرو گرفته باشند، به بهانه‌های واهی مثل افزایش مسیر یا دشوار بودن راه و غیره، 10 برابر و حتی بیشتر از شما طلب می‌کنند.

او نمونه‌ای از حضور و شکایت‌بردن به اتحادیه را ذکر می‌کند که با مشتری، حدود یک میلیون و چهارصد تومان قرارگذاشته اما درنهایت و در کمال ناباوری از او نزدیک به 30میلیون تومان اخذ کرده‌اند و همانطور که ذکر شد، وسیله‌ای از مشتری مثل یخچال را گرو گرفته‌اند تا او مجبور باشد تمام پول را پرداخت کند.

از سوی دیگر اتحادیه واقعا نمی‌توانند به این مشکل رسیدگی کنند و موسسات و افراد و شرکت‌های بدون مجوز مذکور حاضر به پاسخگویی به آن‌ها نیستند و روزانه شمار بالایی از این شکایت‌ها به کلانتری‌ها برده می‌شود.

اسنپ، دیوار و شیپور حق جابه‌جایی کالا را ندارند

از رئیس اتحادیه صنف کالاهای شهری درخصوص اسنپ هم که این روزها رونق ویژه‌ای در خصوص حمل و نقل کالا و اسباب‌کشی و باربری پیدا کرده سوال می‌پرسیم و او توضیح می‌دهد که اسنپ به هیچ‌وجه حق جابه‌جایی کالا را ندارد و زیر نظر اتحادیه نیست. کار اصلی اسنپ جابه‌جایی مسافر است.

او همچنین درمورد دیوار و شیپور هم همین توضیح را می‌دهد و می گوید که این‌ها یک کد ملی می‌گیرند و شهروندان دقت نمی‌کنند که این‌ها آیا دفتر و مکان خاصی دارند یا نه و آیا مجوز دارند یا خیر و بعد با مشکلات جدیِ بعضا غیر قابل جبران مواجه می‌شوند.

مرادی همین‌طور درخصوص به‌کارگیری اتباع افغان توسط این شرکت‌ها و موسسات غیرمجاز اشاره می‌کند که آن هم در جهت منافع بیشتری برای باربران اتفاق می‌افتد.

اما از کجا بفهمیم که این‌ها مجوز اتحادیه را دارند یا نه؟ رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل کالاهای شهری، توضیح می‌دهد که تمام اماکن ثبت‌شده در سایت اتحادیه صنف، دارای مجوز هستند و آدرس این سایت عبارت است از؛ https://ehkt.ir/

اما مشکل مهم دیگری که عارف مردای مورد اشاره‌ قرار می‌دهد بحث ناایمن و از کارافتاده بودن ماشین‌های مورد استفاده توسط واحدهای صنفی است؛ او می‌گوید که ماشین‌های صنف آن‌ها همه فرسوده‌اند و متاسفانه طرح جایگزینی به آن‌ها نمی‌دهند و این هم نکته‌ایست که از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه اموال و وسایل شهروندان با این اتومبیل‌ها جابه‌جا می‌شود ضمن این‌که جان و امنیت زانددگان و کارگران هم با مخاطره مواجه می‌شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 5
2024-04-21 14:24

افزودن دیدگاه جدید