کد مطلب: 

293587

مراقب دسترسی‌های غیرمجاز وی‌پی‌ان‌ها باشید!

روند به رشد استفاده از وی‌پی‌ان‌ها در کشور تا آنجا پیش رفته است که طبق برآوردها و آمارهای موجود، گوشی‌های تلفن همراه کاربران ایرانی جزو آلوده‌ترین گوشی‌های کاربران در دنیا به شمار می‌روند. در همین حال، دسترسی یک وی‌پی‌ان به موقعیت جغرافیایی و یا دوربین کاربر غیرضروری است، همچنین VPN برای برقراری ارتباط هیچ نیازی به دسترسی به گالری تصاویر و ویدئوهای شما ندارد.
مراقب دسترسی‌های غیرمجاز وی‌پی‌ان‌ها باشید!

به گزارش سیتنا، استفاده از وی‌پی‌ان‌ها تا آنجا در ایران اوج گرفته است که طبق برآوردها و آمارهای موجود، گوشی‌های تلفن همراه کاربران ایرانی، به‌دلیل استفاده از بدافزارها و نصب فیلترشکن‌های ناامن و همچنین اپلیکشن‌های نامطمئن، جزو آلوده‌ترین گوشی‌های کاربران در دنیا به شمار می‌روند.

یکی از نکاتی که کاربران در استفاده از وی‌پی‌ان‌ها باید مدنظر قرار دهند، توجه به دسترسی‌های این نرم‌افزارها به گوشی و راینه‌های کاربران است.

کاربران باید پیش از استفاده توجه کنند که این وی‌پی‌ان‌ها به چه مواردی در فضای دستگاه مورد استفاده کاربر دسترسی دارند.

برای مثال، دسترسی یک وی‌پی‌ان به موقعیت جغرافیایی و یا دوربین کاربر غیرضروری است. همچنین VPN برای برقراری ارتباط هیچ نیازی به دسترسی به گالری تصاویر و ویدئوهای شما ندارد.

کاربران لازم است وب‌سایت یک وی‌پی‌ان را به‌دقت بررسی کنند. بسیاری از ابزارهای ناامن اساساً وب‌سایت و پشتیبانی قابل دسترس برای ارائه ندارند.

نکته دیگری که کاربران باید دقت کنند، موارد غیرمعمولی است که در معرفی سازنده تولید وی‌پی‌ان در گوگل‌پلی یا اپل‌استور قرار دارد.

یکی از مواردی که به‌آسانی می‌توان به آن توجه کرد، استفاده از وی‌پی‌ان‌هایی است که کد منبع آن‌ها «‌باز»‌ باشد تا کارشناسان مستقل حوزه امنیت دیجیتال بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و موارد امنیتی یک وی‌پی‌ان را بررسی کنند.

هنگام دریافت یک وی‌پی‌ان از اپل‌استور یا گوگل‌پلی، در قسمت توضیحات آن ذکر می‌شود که وی‌پی‌ان مدنظر شما «متن‌باز» (Open source) است یا نه.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-04-20 16:15

افزودن دیدگاه جدید