کد مطلب: 

293566

آمریکا استفاده تجاری از هوش مصنوعی را محدود می‌کند

قانونگذاران ایالتی نیویورک در سال 2023 به منظور محدود کردن اخراج‌های احتمالی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی، برای استفاده تجاری از هوش مصنوعی «مالیات رباتیک» وضع کردند و بر اساس این طرح، اگر شرکتی کارگر اخراج کند و به جای آن هوش مصنوعی به کار گیرد، متحمل جریمه مالیاتی می‌شود. این لایحه هنوز قانون نشده است.
آمریکا استفاده تجاری از هوش مصنوعی را محدود می‌کند

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا،، استفاده از هوش مصنوعی در تجارت منجر به افزایش بهره‌وری شده است. مثلا «کلارنا»، که یک ارائه‌دهنده خدمات مالی با مدل «الان بخرید بعداً پول بدهید» است، تخمین می‌زند که ابزار دستیار هوش مصنوعی آن تا پایان سال 2024 سود شرکت را 40 میلیون دلار افزایش دهد.

مدیرعامل کلارنا می‌گوید ابزار دستیار هوش مصنوعی این شرکت که بر اساس سیستم‌های «اوپن‌اِی‌ای» ساخته شده است، کار 700نماینده فروش تمام‌وقت را انجام می‌دهد و می‌تواند دو سوم کل چت‌های مشتریان را پاسخ دهد.

بر اساس این مورد و موارد مشابه، کنگره آمریکا در سال 2023 چندین جلسه توضیحات، شام‌ خصوصی و جلسات آموزشی با مدیران ارشد فناوری از جمله سم آلتمن، مدیرعامل اوپن‌ای‌ای برگزار کرد. کاخ سفید نیز خواستار تعهد 15 رهبر بخش خصوصی صنعت برای کمک به قانونگذاران برای شناسایی مزایا و خطرات استفاده از فناوری‌های جدید شده است.

قانونگذاران ایالتی نیویورک در سال 2023 به منظور محدود کردن اخراج‌های احتمالی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی، برای استفاده تجاری از هوش مصنوعی «مالیات رباتیک» وضع کردند. بر اساس این طرح، اگر شرکتی کارگر اخراج کند و به جای آن هوش مصنوعی به کار گیرد، متحمل جریمه مالیاتی می‌شود. این لایحه هنوز قانون نشده است.

گروه ویژه سنا در زمینه هوش مصنوعی که در سال 2019 تأسیس شد، تاکنون حداقل 15 لایحه تصویب کرده است که بر تحقیق و ارزیابی ریسک تمرکز دارند. با این حال، در مقایسه با اقدامات اتحادیه اروپا در سال 2024، به نظر می‌رسد که فضای نظارتی آمریکا سهل‌گیرانه‌تر باشد.

اقتصاددانان سالیانی طولانی نگران بوده‌اند که هوش مصنوعی می‌تواند شانس‌های شغلی را کاهش دهد. یک پژوهش صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که حداقل 60 درصد مشاغل در اقتصادهای پیشرفته جهان در معرض تغییراتی هستند که ناشی از پذیرش گسترده هوش مصنوعی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-04-20 11:51

افزودن دیدگاه جدید