کد مطلب: 

293036

سامسونگ الکترونیک: سود سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۰ برابر می‌شود

شرکت سامسونگ الکترونیک انتظار دارد که سود سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ این شرکت نسبت به سال پیش از آن، بیش از ۱۰ برابر شود.
سامسونگ الکترونیک: سود سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۰ برابر می‌شود

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، قیمت تراشه‌ها پس از رکودی که در پی از همه‌گیری کرونا به وجود آمده بود، مجددا بهبود یافته و تقاضا برای محصولات مرتبط با هوش مصنوعی رونق گرفته است.

سامسونگ که دفتر مرکزی آن در کره جنوبی مستقر است، بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه، گوشی‌های هوشمند و تلویزیون در جهان است.

این شرکت قرار است در ۳۰ آوریل گزارش مالی دقیق خود را منتشر کند.

این غول فناوری تخمین زده است که سود عملیاتی آن در سه ماهه ژانویه تا مارس امسال، به ۴.۹ میلیارد دلار برسد که ۹۳۱ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ است.

انتظار می‌رود که پس از رکود شدید طی یک سال گذشته، درآمد این شرکت با افزایش قیمت نیمه‌هادی‌ها یا همان نیم‌رساناها در بازار جهانی افزایش یابد.

تخمین زده می‌شود که قیمت جهانی تراشه‌های حافظه، نسبت به سال گذشته حدود یک پنجم بالاتر رود.

بخش نیمه هادی سامسونگ معمولا بزرگترین منبع درآمد این شرکت است.

همچنین انتظار می‌رود که تقاضا برای نیمه‌هادی‌ها در سال جاری با رونق فناوری‌های هوش مصنوعی، همچنان بالا بماند.

زمین لرزه‌ای که چند روز پیش تایوان را لرزاند، ممکن است عرضه جهانی تراشه‌ها را کاهش دهد و همین امر هم می‌تواند دست سامسونگ را برای بالاتر بردن قیمت‌ها باز کند.

چندین تراشه ساز بزرگ جهان، از جمله شرکت تی‌اس‌ام‌سی در تایوان مستقر هستند و تراشه مورد نیاز شرکت‌های عظیم اپل و انویدیا را تامین می‌کنند.

البته تی‌اس‌ام‌سی گفته است که زلزله تاثیر زیادی بر تولید این شرکت نداشته است، اما شاهد برخی اختلالات در پروسه تولید بوده است.

همچنین انتظار می‌رود سود سامسونگ از فروش گوشی‌ معروف گلکسی اس۲۴ هم افزایش یابد، این گوشی جدید از ماه ژانویه به بازارها عرضه شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2024-04-06 10:45

افزودن دیدگاه جدید