کد مطلب: 

292709

ایجاد درآمد 1.2 تریلیون دلاری برای آفریقا تا سال 2030 با استفاده از هوش مصنوعی

طبق اعلام وزیر دارایی غنا، استفاده از هوش مصنوعی تا سال 2030 می‌تواند منجر به ایجاد درآمد 15.7 تریلیون دلاری در اقتصاد جهانی شود که از این مقدار، 1.2 تریلیون دلار آن می‌تواند در آفریقا تولید شود و در نتیجه هوش مصنوعی را به یکی از بزرگترین فرصت ‌های اقتصادی در دسترس برای این قاره تبدیل کند.
ایجاد درآمد 1.2 تریلیون دلاری برای آفریقا تا سال 2030 با استفاده از هوش مصنوعی

به گزارش سیتنا، دکتر محمد امین آدم وزیر دارایی غنا، در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه اولین اجلاس هوش مصنوعی که هفته جاری در اکرا برگزار گردید، بر نیاز کشورهای آفریقایی برای بهبود چشم ‌انداز دیجیتالی و فناوری خود برای استفاده از مزایای هوش مصنوعی تأکید نمود.

به گفته وی، استفاده از هوش مصنوعی تا سال 2030 می‌تواند منجر به ایجاد درآمد 15.7 تریلیون دلاری در اقتصاد جهانی شود که از این مقدار، 1.2 تریلیون دلار آن می‌تواند در آفریقا تولید شود و در نتیجه هوش مصنوعی را به یکی از بزرگترین فرصت ‌های اقتصادی در دسترس برای قاره ما تبدیل کند. اما با این حال، ما باید اذعان کنیم که اگر امکانات و دانش کافی برای بهره برداری مؤثر از مزایای هوش مصنوعی را نداشته نباشیم، ممکن است با چالش های زیادی مواجه شویم.

اولین اجلاس سران هوش مصنوعی (AI) با همکاری صندوق بین المللی پول و وزارت دارایی غنا با موضوع: "هوش مصنوعی به عنوان یک محرک برای تغییر اقتصاد در منطقه زیر صحرای آفریقا" در روز دوشنبه مورخ 18 مارس 2024 در اکرا برگزار گردید. این رویداد، به بحث و بررسی چالش ها و فرصت هایی را که هوش مصنوعی برای کشورهای در حال توسعه مانند غنا ایجاد می‌کند، می‌پردازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-26 15:16

افزودن دیدگاه جدید