کد مطلب: 

292674

آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا از «گوگل، فیسبوک، اینستاگرام و اپل» بابت نقض قانون بازارهای دیجیتال

اتحادیه اروپا با متهم کردن شرکت‌های آلفابت (مالک گوگل)، متا (مالک فیسبوک و اینستاگرام) و اپل به اقدامات غیر‌عادلانه‌ زیانبار برای کاربران و شرکت‌های رقیب و نقض قانون بازارهای دیجیتال، تحقیقاتی را در این مورد آغاز کرده است.
آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا از «گوگل، فیسبوک، اینستاگرام و اپل» بابت نقض قانون بازارهای دیجیتال

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، آلفابت (مالک گوگل) و همچنین متا (مالک فیسبوک و اینستاگرام) و اپل سه شرکتی هستند که به دلیل احتمال نقض قانون بازارهای دیجیتال مورد تحقیق قرار گرفته‌اند. این قانون در سال ۲۰۲۲ میلادی به اجرا درآمد.

در صورت محرز شدن نقض این قانون، شرکت‌ها با جریمه‌هایی سنگین، تا سقف ۱۰ درصد درآمد سالانه، روبرو خواهند شد.

این تحقیقات در حالی شروع شده است که سه هفته پیش اتحادیه اروپا شرکت اپل را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو جریمه کرد؛ علت این اقدام نقض قوانین رقابتی در رابطه با پخش موسیقی بود.

هفته پیش هم آمریکا با شکایت از شرکت اپل، این غول فن‌آوری را به انحصار بازار گوشی‌های هوشمند متهم کرد.

اتحادیه اروپا می‌گوید ۵ مورد نقض احتمالی قانون بازارهای دیجیتال را بررسی می‌کند.

  •     مورد اول و دوم اینکه آیا اپل و آلفابت اجازه تماس و ارتباط آزاد بین اپلیکیشن‌ها و کاربران را می‌دهند؟
  •     مورد سوم بررسی این موضوع است که آیا اپل گزینه‌های کافی در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد یا نه.
  •     مورد چهارم بررسی این اتهام در مورد متا است که این شرکت برای جلوگیری از مورد استفاده قرار گرفتن اطلاعات کاربران برای تبلیغات، بطور ناعادلانه آنها را ناچار به پرداخت پول می‌کند.
  •     مورد پنجم هم مربوط به نحوه نمایش نتایج جستجوی گوگل است، اینکه آیا این شرکت نمایش محصولات و خدمات خود را در اولویت قرار می‌دهد یا خیر.

هدف قوانین ضدانحصاری در بازار دیجیتال اتحادیه اروپا ایجاد فضای منصفانه‌تر از طریق محدود کردن نحوه عملکرد آنلاین شرکت‌های بزرگ است.

رئیس اقدامات ضدانحصار بازار در اتحادیه اروپا گفته است این تحقیقات حدود یک سال طول خواهد کشید.

به گفته او بعید است که راه حل‌های پیشنهادی این سه شرکت به طور کامل با قوانین رقابت در بازار اتحادیه «تطابق داشته باشد.»

هدف قوانین ضدانحصاری در بازار دیجیتال اتحادیه اروپا ایجاد فضای منصفانه‌تر از طریق محدود کردن نحوه عملکرد آنلاین شرکت‌های بزرگ است؛ از جمله اینکه به کاربران حق انتخاب بیشتری داده شود.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ میلادی شرکت گوگل را به دلیل اولویت دادن به نمایش خدمات خود در نتایج جستجو، ۲/۶ میلیارد دلار جریمه کرد.

شرکت متا هم با انبوهی از مشکلات حقوقی در زمینه پردازش داده‌های شخصی کاربران در اتحادیه اروپا روبروست؛ سال پیش این شرکت مجبور به پرداخت ۱/۲ میلیارد یورو به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-03-25 22:55

افزودن دیدگاه جدید